طرح «مهام» در مدارس استان سمنان اجرا شد‌

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان از اجرای طرح «مهام» در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا جهان امروز در جشنواره اختتامیه طرح مهام که در شهرستان مهدی‌شهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانش‌آموزان استان سمنان با شرکت در طرح مهام در مصرف آب ۴۸ هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی کردند.

وی سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش را جدی‌ترین سرمایه‌گذاری دانست و گفت: با استفاده از تأثیر آموزش و اثرگذاری آن در دانش‌آموزان این طرح به‌خوبی در مدارس استان اجرا شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان اظهار داشت: آموزش همیشه اثرات بلندمدتی در رفتار آدم‌ها دارد و اگر ما در آموزش به دنبال نتایج آنی برویم به‌اشتباه رفته‌ایم.

جهان از مشارکت بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز استان در ۲۵ مدرسه مجری طرح مهام (مدیریت مصرف آب) خبر داد و گفت: با اجرای این طرح هر دانش‌آموز و خانواده او در طول سال حدود ۱۲ مترمکعب در مصرف آب کاهش صرفه‌جویی شد که در کل ۴۸ هزار مترمکعب صرفه‌جویی مصرف آب توسط دانش‌آموزان استان صورت گرفت.

وی با اشاره به شیوه‌های آموزش طرح مدیریت آب در مدارس با اجرای برنامه شاد اظهار داشت: اگر بخواهیم آموزش‌های ما در مدارس تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد باید برنامه‌های را به شکل پویا و شاد در سطح مدارس اجرا کنیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان