عملیات ساخت مجتمع آموزشی ۳۶ کلاسه سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- عملیات ساخت مجتمع آموزشی ۳۶ کلاسه سمنان در ۱۱ هزار و ۳۴۵ مترمربع، روز چهارشنبه با حضور مهرالله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور آغاز شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: برای ساخت این طرح، ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.
سعید هژبری افزود:
این طرح آموزشی شامل ۳۶ کلاس درس، ۳۵ اتاق اداری، ۲۲ بخش اداری، کتابخانه، سالن ورزشی، آزمایشگاه، بخش رایانه و سالن چند منظوره است.
وی تصریح کرد:
ساختمان آموزشی این طرح ۱۱ هزار و ۳۴۵ مترمربع است و مساحت زمین آن ۱۲ هزار و ۴۸ متر مربع محاسبه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ساخت و تکمیل این طرح تلاش مسوولان و خیران را می‌طلبد و در این طرح آموزشی ۶ هزار و ۶۸۲ مترمربع محوطه سازی انجام می شود.
در این آیین احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و جمعی از خیران مدرسه‌ساز حضور داشتند.
رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور بهره‌برداری و آغاز عملیات ساخت چند طرح آموزشی در قالب سفر یک روزه به استان سمنان سفره کرده است.
در استان سمنان ۷۹۳ فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت ۶۵۳ هزار و ۹۳۴ متر مربع وجود دارد، ۴۱ درصد کلاس‌های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و ۳۶ درصد مدرسه‌ها تخریبی است.