فارغ‌التحصیلی ۵ زندانی سمنانی از دانشگاه

رئیس اردوگاه حرفه‌آموزی سمنان از فارغ‌التحصلی پنج نفر از زندانیان این ندامتگاه از یکی از مراکز دانشگاهی سمنان خبر داد و گفت: دز ندامتگاه ها و اردوگاه ها زمینه ادامه تحصیل، حرفه آموزی و بازگشت به زندگی برای مددجویان و زندانیان فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا-منطقه سمنان، حسن کریم‌کشته با اعلام این خبر اظهار کرد: این زندانیان که جرائم مختلفی داشتند در دوران حبس خود وارد دانشگاه شده و موفق به فارغ‌التحصیلی و اخذا مدرک دانشگاهی از دانشگاه علمی کاربردی شدند.

وی افزود: در نتیجه اقداماتی که جهت فراهم آوردن زمینه آموزش و همچنین ترغیب و تشویق زندانیان به منظور ادامه تحصیل انجام شده است، ۶ نفر از مددجویان از سال ۱۳۸۹ در دانشگاه علمی کاربردی در رشته «مدیریت خانواده» مشغول تحصیل شدند که در حال حاضر ۵ نفر از آنها پس از گذراندن تمامی واحدها، موفق به فارغ‌التحصیلی و اخذ مدرک شده‌اند .

رئیس اردوگاه حرفه‌آموزی سمنان ادامه داد: تعداد ۱۴ مددجو نیز در رشته «مدیریت کسب و کار» در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کرده و همگی ترم اول را با نمرات بسیار خوب پشت سر گذاشتند .

کریم‌کشته خاطرنشان کرد: علاوه بر این مددجویان که در مقاطع عالی تحصیل می‌کنند، ۴۰ مددجو در مقطع آموزش متوسطه و ۶ نفر در کلاس‌های نهضت سواد آموزی مشغول آموزش هستند.

رئیس اردوگاه حرفه‌آموزی سمنان ادامه تحصیل مددجویان در تمامی مقاطع و سطوح را در راستای برنامه‌های کاهش آسیب رفتارهای پرخطر دانست و از مساعدت دستگاه قضایی و از همکاری‌های شایسته آموزش و پرورش و وزارت علوم قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس پیشین زندان سمنان پیش از این نیز در گفتگو با با ایسنا از فارغ التحصیلی نخستین فارغ التحصیل دانشگاهی این زندان که در دوران حبس خود موفق به دریافت دانشنامه کارشناسی در رشته حقوق شده بود، خبر داده بود. فارغ التحصیلی این پنج زندانی اخیر در واقع دومین فارغ التحصیلان در اردوگاه حرفه آموزی یا ندامتگاه سمنان است.