فراخوان سومین جشنواره مد و لباس استان سمنان منتشر شد

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از انتشار فراخوان سومین جشنواره مد و لباس این استان خبر داد و گفت: متقاضان شرکت در این جشنواره از دهم اسفندماه می توانند آثار خود را ارسال کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سیما رجبی روز سه شنبه گفت: این جشنواره توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس و معاونت فرهنگی و هنری این اداره کل برگزار می شود.

وی در خصوص اهداف این جشنواره اظهار داشت: ترغیب و تشویق طراحان استان برای دستیابی به الگوهای نوین در مد و لباس اسلامی ایرانی و ایجاد فضای تعامل و همکای در بین دست اندرکاران و فعالان صنعت پوشاک و منسوجات به منظور بهره مندی مخاطبان از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان و نیز سعی در پیوند و ساماندهی چرخه طراحی، تولید و عرضه در بخش لباس استان سمنان از اهداف این جشنواره است.

رجبی گفت: این جشنواره در دو بخش طراحی لباس اجتماع بانوان و آقایان و طراحی نقش پارچه و بخش ویژه حجاب و عفاف برگزار می شود.

وی، دهم اسفند را زمان اعلام فراخوان و شروع ثبت نام و ارسال آثار توسط هنرمندان بیان کرد و گفت: ارسال آثار در بخش طراحی لباس اجتماع در دو مرحله انجام می شود و هنرمندان و علاقه مندان با عنایت به متن فراخوان تا سه شنبه ٢٩ فروردین ماه ١٣٩۶ فرصت دارند تا در مرحله اول آثار خود را ارسال نمایند.

رجبی افزود: در مرحله دوم اصل آثار باید تا تاریخ ٢٧ و ٢٨ اردیبهشت ماه ١٣٩۶ به دبیرخانه های مستقر در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان تحویل دهند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه طراحی نقش پارچه در یک مرحله انجام می شود افزود: علاقه مندان و هنرمندان در این بخش با توجه به متن فراخوان تا ٢٠ اردیبهشت ١٣٩۶ فرصت دارند آثار خود را اسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شوای سیاست گذاری سومین جشنواره مد و لباس استان سمنان به منظور ایجاد انگیزه در بین هنرمندان به هر اثر که در بخش طراحی لباس به نمایشگاه راه یابد مبلغ دو میلیون ریال (٢٠٠ هزار تومان) به عنوان حق الزحمه دوخت لباس پرداخت می شود و در بخش طراحی نقش پارچه نیز مبلغ ۵٠٠ هزار ریال (۵٠ هزار تومان) به عنوان حق التالیف به هر اثری که به نمایشگاه راه یابد پرداخت می شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: علاقه مندان و هنرمندان برای اطلاع از متن فراخوان می توانند به آدرس اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان www.semnan.farhang.gov.ir قسمت اطلاعیه و فراخوان های فرهنگی هنری مراجعه کنند و فراخوان و فرم ثبت نام در جشنواره را دانلود نمایند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان