فرهنگسرای امید خانواده در استان سمنان راه اندازی می شود

سمنان- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: فرهنگسرای امید خانواده با موضوع مطالعه و تولید محتوا درباره مقوله طلاق در استان به زودی راه اندازی می شود.

امیر بینایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه طلاق یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: مجموعه پنج اولویت اصلی در آسیب های اجتماعی مد نظر معظم له، در کارگروه های فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان مورد بررسی قرار گرفته است که امروز خوشبختانه شاهد تشکیل دومین نشست کارشناسی کمیته کاهش طلاق در استان بودیم.

وی افزود: مقوله طلاق طی جلسات صورت گرفته در استانداری سمنان و ستاد ساماندهی امور جوانان مورد بررسی قرار گرفته و در مجموع اعضای این ستاد با محوریت استانداری، تصمیم به تدوین برنامه جامع مقابله با طلاق ظرف سه ماه با حضور سازمان های مردم نهاد گرفته اند که خوشبختانه ماحصل این تصمیم راه اندازی فرهنگسرای امید خانواده در سمنان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان همچنین ضمن تاکید بر اینکه عزم مسئولان استانی در برخورد با پدیده طلاق جدی است، گفت: از زمان تشکیل نشست ستاد ساماندهی امور جوانان تا امروز دومین جلسه کارشناسی درباره طلاق با نتیجه راه اندازی مرکز جامعی که در آن مقوله پژوهش و تحقیقات گسترده درباره طلاق صورت گیرد، برگزار شده که این امر جای خوشنودی دارد چرا که راه اندازی این مرکز گامی عملی در راستای کاهش طلاق در جامعه محسوب می شود.

بینایی افزود: ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری سمنان به دنبال ایجاد مرکزی هستند که در آن اقدامات پژوهشی، آموزشی، تولید محتوا، مشاوره و … با حضور سازمان‌های مردم نهاد و با محوریت بهزیستی استان در حالی صورت گیرد که تمامی فعالیت های تمام دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان به واقع تجمیع شوند.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات رئیس جمهوری در ابلاغ سندهای بالادستی به ویژه در مقوله آسیب های اجتماعی، به‌کارگیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد است که خوشبتانه ما نیز در استان سمنان با استفاده از این ظرفیت به دنبال تحقق مدیریت بهزیستی در کنار همراهی سمن‌های مردمی خواهیم بود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان همچنین گفت: تاکید ما در ایجاد مرکز مشاوره و ارائه راهکار تحت عنوان فرهنگسرای امید خانواده در استان، جلوگیری از موازی کاری دستگاه های فرهنگی و تجمیع اقدامات و نظرها، تقسیم کار با محوریت بهزیستی در مقوله طلاق و استفاده بهینه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است که خوشبختانه این موارد در برنامه ریزی های صورت گرفته لحاظ شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان