فعالیت ۳۴ شرکت حمل و نقل مسافری در استان سمنان

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان گفت : ۳۴ شرکت حمل و نقل مسافری با در اختیار داشتن بیش از هزار دستگاه ناوگان جاده ای در این استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، احسان منصورکیایی سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان از افزایش خدمات و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی با آغاز سفرهای تابستانی خبر داد و گفت : بیش از یک‌هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای کار جابه‌جایی مسافران را در محورهای استان سمنان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برخی خدمات حمل و نقلی در این استان ادامه داد: برگزاری جلسات کارگروه ارتقاء سطح خدمات مسافری با انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مسافر، نظارت بر فعالیت رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل بخش مسافر به صورت محسوس و نامحسوس توسط اکیپ‌های سیار اداره کل با همکاری پلیس راه استان سمنان، سرویس دهی مناسب به مسافرین با حداکثر ظرفیت، پیش‌بینی سرویس‌های کمکی برای زمان‌های اوج سفر و نظارت دقیق نمایندگی‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری شهرستان‌ها در ارائه خدمات مفید به مسافرین از جمله اقدامات این اداره کل برای ارائه خدمات مطلوب به هموطنان است.

منصورکیایی با اشاره به این که برنامه‌های نظارتی این اداره کل بر فعالیت رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر در تمامی طول سال اجرا می‌شود افزود: با عنایت به اهمیت فصل تابستان آموزش مدیران فنی شرکت‌ها و مکاتبه با شرکت های حمل و نقل درباره توقف به موقع برای ادای فریضه نماز در حین سفر، نظارت بیشتر شرکت ها برای ارائه بسته های پذیرایی در داخل اتوبوس و استفاده از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از دیگر اقداماتی است که در این بخش انجام می‌گیرد.

سرپرست اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های استان سمنان گفت: با توجه به تعطیلات تابستان و آغاز سفرهای تابستانی هموطنان ،این اداره کل با برنامه‌ریزی و تمهیدات مناسب بر فعالیت حمل و نقل مسافر جاده ای استان نظارت مضاعفی ایجاد کرده است.

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تکریم مسافرین برچسب ویژه سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۳ در داخل ناوگان مسافربری و شرکت‌های حمل و نقل مسافر تابعه، آماده دریافت هرگونه شکایات ، انتقادات و پیشنهادات مسافرین از نحوه ارائه خدمات بخش مسافری جاده ای است.

سرپرست اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های استان سمنان با بیان اینکه ۳۴ شرکت حمل و نقل مسافر با در اختیار قرار داشتن بیش از یک هزار دستگاه ناوگان جاده ای در امر جابجایی مسافر در استان فعالیت می‌کنند، گفت: بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر مسافر در طول سفرهای تابستانی با ناوگان عمومی جاده‌ای استان سمنان در تابستان سال ۹۵ جابجا شده‌اند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان