علت قطعی برق خارج از برنامه در سمنان چیست؟

قطعی برق در سمنان این روزها با گرمای هوا و افزایش تصاعدی مصرف نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته و با وجود جدول روزانه، شهروندان قطع برق بیشتری نسبت به نوبت‌های اعلامی در ساعات روز تجربه می‌کنند که باعث گلایه مردم سمنان شده است.

به گزارش ایرنا، برق برخی مناطق شهر سمنان طی روزهای گذشته بیش از یکبار در روز و فراتر از برنامه خاموشی از پیش اعلام شده از سوی شرکت توزیع برق استان قطع می‌شود که باعث واکنش‌های زیادی در فضای مجازی شده و کاربران در پیام‌های مختلف به ایرنا خواستار پیگیری موضوع شدند.

خبرنگار ایرنا سمنان در گفت و گو با روابط عمومی شرکت توزیع برق استان علت خاموشی برق خارج از برنامه سمنان را جویا شد.
با توجه به محدودیت‌های بخش تولید برق، همه روزه از سوی مرکز کنترل شبکه، سقف مجاز مصرف به استان اعلام و بر اساس آن جدول
خاموشی ها تنظیم و هر لحظه که از سوی آن مرکز به این شرکت اعلام شود، خاموشی با توجه به جدول انجام می شود
افزایش مصرف عامل اصلی قطع برق در استان سمنان
سید محمد موسوی زاده، شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه بهار امسال مصرف برق در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت، گفت: افزایش مصرف از عوامل موثر در قطعی برق است.

با بیان این که افزایش مصرف برق در استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان خرداد نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است، افزود: امسال حدود ۵۰۰ مگاوات برق فقط در مجموعه مشترکان شرکت توزیع برق استان مصرف شد.
کاهش نزولات جوی، تابستان زودرس، استفاده از چاه‌های کشاورزی و افزایش پنج تا ۶ درجه سانتیگرادی میانگین دمای هوا از عوامل افزایش مصرف برق و در نتیجه قطعی برق است.
دستگاه‌های غیر مجاز تولید ارزدیجیتال نیز از آفت‌های صنعت برق هستند که در تامین برق پایدار مشترکان در زمان اوج مصرف اختلال ایجاد می‌کنند که شناسایی و برخورد با متخلفان با اولویت در حال انجام است.
مشترکان تجاری و خانگی که به دلیل قطعی برق دچار خسارت می‌ شوند می‌‍ توانند با تماس با شماره ۱۲۱ مرکز فوریت برق موضوع را برای بررسی گزارش کنند.