قوای سه گانه سانحه قطار در سمنان را پیگیری می کند

سمنان- ایرنا – نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس ، دولت و قوه قضائیه به صورت همه جانبه پیگیر سانحه برخورد قطارها در سمنان هستند.

ابوالفضل حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تا زمان بررسی کامل این حادثه ، نباید خبرهای غیر واقعی در رسانه ها و شبکه های مجازی منتشر شود.
وی اظهار داشت : همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به دلیل حساسیت موضوع و به منظور پیگیری همه احتمال ها و جوانب ، سانحه برخورد قطار در مسیر سمنان – دامغان را بررسی می کند.
وی خاطرنشان کرد : این بررسی و پیگیری کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از سانحه برخورد قطار در سمنان فقط یک تحقیق است.
وی اظهارات برخی از مطالب در شبکه های مجازی در ارتباط با سوانح قطار در سمنان را غیر واقعی دانست و گفت : مردم نباید به این مطالب غیر واقعی در شبکه های مجازی توجه نمایند و بدانند که قوای سه گانه به صورت همه جانبه پیگیر سانحه قطار هستند.
حسن بیگی ادامه داد : هم اکنون حرکت قطارها در شمال شرق کشور و در استان سمنان عادی است و گروهی برای یک سری تعمیرات جزیی در ایستگاه های مسیر ریلی این منطقه مستقر هستند.
شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد در ساعت ۷:۲۲ صبح روز ۹۵/۹/۵، قطار مسافری سمنان – مشهد شماره ۳۲۴۲ (متشکل از لکوموتیو شماره ۱۵۵۷ و پنج دستگاه سالن مسافری) در بلاک گرداب – هفتخوان (کیلومتر ۲۹۱) به انتهای قطار مسافری تبریز – مشهد شماره ۴۸۰۲ (متشکل از لکوموتیو شماره ۱۶۲۲ و ۱۳ دستگاه سالن مسافری) که به دلیل مشکلات ناشی از برودت هوای سرد و ترمز خود به خودی قطار متوقف شده بود، برخورد می کند که در این حادثه متاسفانه تعدادی از مسافرین و مامورین قطار جان خود را از دست داده و تعدادی از مسافرین نیز دچار مصدومیت می‌شوند.
تعداد جانباختگان این حادثه ۴۰ نفر و مجروحان بیش از ۱۰۰ نفر اعلام شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان