لزوم بهره گیری از ظرفیت های مجلس و دولت برای رفع مشکلات استان

علی‌اصغر خانی رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان اصلی‌ترین مطالبه‌ی مردم را بهبود وضعیت معیشت و رفع بیکاری دانست و گفت: باید با همدلی بین نمایندگان مجلس و استفاده از ظرفیت های دولت و مجلس در جهت رفع مشکلات استان و کاهش بیکاری تلاش کنیم.

خانی در دیدار نمایندگان استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: خوشبختانه این دوره با همدلی نمایندگان فرصت خوبی ایجاد شده است تا از ظرفیت‌های دولت به خوبی استفاده کنیم، برای حل مشکلات استان و شهرستان‌های شاهرود و میامی باید بدون نگاه‌های سیاسی از مدت باقی مانده دولت دوازدهم بهره‌برداری مناسبی داشته باشیم و در اولین جلسه مجمع نمایندگان استان با ریاست محترم جمهور حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های دولت در جهت رفع مشکلات معیشت و اشتغال مردم داشته باشیم.

وی در خصوص اتحاد و همبستگی نمایندگان استان گفت: انتخاب چهار نماینده ارزشی و ولایتمدار و دوستدار نظام و انقلاب، پیام روشن و محکمی در استان سمنان دارد و قطعا با توجه به سوابق ارزشمند اجرایی نمایندگان و همدلی و همبستگی ایجاد شده بین ایشان، می‌توانیم تحول مثبتی را در استان به وجود بیاوریم. خوشبختانه اکثر نمایندگان مجلس یازدهم افراد توانمند اجرایی و انقلابی هستند.

با اشاره به بیان تاریخی حضرت امام (ره) که مجلس باید در راس امور باشد، خاطر نشان کرد: در صورت داشتن مجلس قوی، دولتی قوی شکل خواهد گرفت. نمایندگان مجلس در کنار قانونگذاری و نظارت، وظایف خطیر دیگری نیز دارند، چرا که مجلس با رای اعتماد به وزرا شاکله‌ی دولت را شکل می‌دهد و در صورت ضعف دولت، مجلس و دولت هر دو متهم هستند.

خانی در بخش دیگیری از سخنان خود گفت: متاسفانه میزان بیکاری در استان و شهرستان‌های شاهرود و میامی زیاد بوده و در بعضی از شهرها تا ۳۵ درصد نیروی بیکار داریم. بنده تمام روستاهای شاهرود و میامی، حتی روستاهای با جمعیت ۵۰ نفر را بازدید کرده‌ام و متوجه شدم بزرگترین مطالبه و مشکل مردم بیکاری‌ است و باید ما با استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم گام برداریم.
وی اظهار داشت: بنده از محضر نماینده ولی فقیه در استان و بزرگانی که حضور دارند و دوستان و مسئولانی که از این جلسه مطلع خواهند شد استدعا دارم که با همدلی و اتحاد، دست در دست هم دهیم تا بتوانیم موجبات ارتقای استان را در همه زمینه‌ها فراهم نموده و در پایان این چهار سال به کارهای انجام شده افتخار کنیم.