مدارس استان سمنان حق اخذ رضایت‌نامه از اولیا به خاطر کرونا را ندارند

به گزارش خبرگزاری ایرنا حبیب ‌الله خجسته پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مدارس استان، تحت هیچ شرایطی، حق گرفتن تعهد و رضایت‌نامه از والدین به خاطر حضور فرزندانشان در کلاس در شرایط کرونا ندارند و در صورت مشاهده و دریافت گزارش، با آنها برخورد می‌شود.

وی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: آموزش و پرورش به عنوان محور فعالیت، با همراهی همه دستگاه های مرتبط، شرایط مناسب را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: مدارسی که تعداد دانش آموزان کمتری دارند می‌توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به صورت روزانه اما با ساعت های محدود کلاس های درس را برگزار کنند.

خجسته پور اظهار داشت: مدارس با تعداد دانش‌آموز بالا، طبق گروه بندی در دو یا سه گروه و به صورت ترکیبی فعالیت می‌کنند، به گونه‌ای که طبق نوبت یک گروه در مدرسه حاضر و دیگر دانش‌آموزان در منزل با استفاده از نرم افزار شاد یا برنامه های صدا سیما به دریافت مباحث تحصیلی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تجمع و کاهش ارتباط بین دانش‌آموزان، مراسم صبحگاه، زنگ تفریح و فعالیت‌های ورزشی در مدارس حذف شده است.

خجسته پور از ضدعفونی کردن مدارس به صورت مرتب خبر داد و گفت: برای انجام عملیات ضد عفونی مدارس و کاهش هزینه‌ها، شهرداری‌ها به صحنه آمدند و به آموزش و پرورش در این زمینه کمک می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مردم هیچ نگرانی از بابت حضور فرزندان خود در مدارس نداشته باشند، چرا که بدون شک، تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری انجام شده است و خانواده ها تنها با ارائه نکات بهداشتی، باید فرزندان خود را آگاه کنند.

امسال در استان سمنان ۱۲۷‌ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در یکهزار و ۸۳ مدرسه تحصیل می کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان