مرحله نخست پارک موزه دفاع مقدس سمنان خرداد ۹۶ افتتاح می شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: مرحله نخست پارک موزه دفاع مقدس این استان که شامل مرکز فرهنگی است بعد از گذشت ۱۰ سال در سوم خرداد سال ۹۶ همزمان با روز ایثار و مقامت و فتح خرمشهر افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز پنجشنبه در هشتمین نشست هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سالن اجتماعات پارک موزه استان سمنان پیشرفت فیزیکی مرحله نخست این پارک موزه را هم اکنون ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود : مرحرله نخست این طرح باید با تلاش مسئولان در سوم خرداد سال ۹۶ راه انداری شود.
وی اظهار داشت : افتتاح مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس فعالیتی بسیار ارزشمند و ماندگار برای استان و کشور خواهد بود چرا که این پارک موزه می تواند نمادی برای نشان دادن ارزش های انقلاب اسلامی باشد.
وی ادامه داد: پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان در مسیر عبور زائران مشهد مقدس قرار گرفته است و مردم می توانند از فضای معنوی و ارزشمند این پارک موزه استفاده کنند.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد : پارک موزه دفاع مقدس مکانی بسیار ارزشمند برای به نمایاندن رشادت ها، پایمردی ها و مجاهدت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به اقشار به ویژه نسل جوان جامعه است.
خباز اضافه کرد: یکی از نگرانی های موجود در جامعه انتقال درست ایثار و همدلی شهدا و رزمندگان انقلاب به نسل های آینده است که راه اندازی پارک موزه دفاع مقدس در تمام کشور می تواند راه حلی برای انتقال خاطرات و آثار ماندگار شهدای انقلاب اسلامی به جوانان باشد.
وی تاکید کرد: سرمایه گذاری در طرح هایی مانند پارک موزه دفاع مقدس اتلاف سرمایه و وقت نیست بلکه هزینه ای است که برای نشان دادن ایستادگی های رزمندگان به نسل آینده و حفظ هویت ایرانی انجام می شود.
استاندار سمنان تصریح کرد : هر جوانی که پا به موزه دفاع مقدس بگذارد به اندازه یک ترم دانشگاه درس فرا می گیرد و به عزت و اقتدار نیاکان خود پی می برند.
وی همچین با اشاره به گرامی داشت هفته بسیج یادآور شد : بسیج یکی از ارزشمندترین و مقدس ترین گنجینه های کشور است و شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز بسیجی واقعی هستند.
استاندار سمنان تصریح کرد : جهان هستی دارای زبان عبرت و زبان دعوت است که شهدا به زبان عبرت جهان هستی گوش جان سپردند و جان خود را در راه دفاع از کشور خود فدا کردند.
در این نشست از ۹ دستگاه استان سمنان که بهترین عملکرد را در هفته دفاع مقدس داشتند تجلیل شد.
استان سمنان در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان