مردم برای حفظ سلامت استان از عادی‌انگاری پرهیز کنند

رنگ‌ بندی کرونایی جدید در استان به سمت قرمزشدن پیش رفته است و باید به دور از عادی‌انگاری شرایط به سمت سلامت بازگردد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: در حال حاضر نوعی عادی انگاری و ساده انگاری در سطح جامعه وجود دارد ولی باید همه به بحث رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات خانوادگی، حتی پس از تزریق واکسن اقدام کنند تا شاهد دستیابی به وضعیت های بهتر رنگ بندی کرونایی و حفظ سلامت مردم باشیم.

شهرستان‌های شاهرود و دامغان در تازه ترین گزارش رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رنگ قرمز درآمدند. گرمسار و سمنان در وضعیت نارنجی، میامی در وضعیت آبی و آرادان، سرخه و مهدیشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس رنگ بندی کرونایی جدید اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز هستند که باید دستورالعمل های متناسب با آن اجرایی شود.

دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و فعالیت اصناف و گروه های شغلی متناسب با وضعیت قرمز، در شهرستان های شاهرود و دامغان با توجه به قرار گیری این دو شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، به صورت جدی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش و صنوف، دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص وضعیت قرمز ملاک عمل است، تاکید کرد: در استان برای حفظ سلامت ‌مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم و در مرحله اول در خصوص عدم رعایت دستورالعمل ها، تذکر خواهیم داد و در صورت استمرار و بی توجهی، برخورد لازم صورت می گیرد.

ضروری است تا از ظرفیت بسیج، بهورزان، دهیاران و روحانیت نیز در حوزه روستاهای شهرستان شاهرود و دامغان برای آگاهی بخشی و مدیریت بحث شیوع کرونا بهره برد.

به گفته وی، شهرستان های با وضعیت رنگ بندی آبی، زرد و نارنجی در استان، باید نسبت به حفظ وضعیت فعلی و تلاش برای بهبود شرایط و کاهش شیوع بیماری و قرار گرفتن در وضعیت های بهتر را در دستور کار قرار دهند و اهتمام جدی داشته باشند.

صدا و سیما به صورت جدی در بحث اطلاع رسانی و جلوگیری از نشر ساده انگاری در بین مردم ورود کرده و اجرای برنامه های ویژه تخصصی کرونا، تحت نظر کمیته علمی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.

اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز وظیفه نظارت و بازرسی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف را برعهده دارند که لازم است نسبت به این مهم و بازرسی های سرزده، به صورت شبانه روزی اهتمام داشته باشند.

شهرداری ها همچنان در بحث فضاسازی شهری در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در حوزه مقابله با کرونا ورود جدی نداشته و عملکرد قابل قبولی ندارند که لازم است در این مهم ورود کرده و اقدامات جدی را با نصب بنر در اسرع وقت به انجام رسانند.

لازم است تا کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، بحث هشدار باش را به صورت جدی به منظور جلوگیری از ساده انگاری در بین مردم به انجام برساند.