مساعدت ۳۵۰میلیون تومانی به خانواده زندانیان جرائم غیر عمد درسمنان

سمنان -مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۴۷۳ خانواده زندانی از این نهاد خدمت می گیرند، از مساعدت ۳۵۰ میلیون تومانی به این خانواده ها طی سال گذشته خبر داد.

سید جواد رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه اولویت اصلی کمیته امداد برای خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند، کاهش آسیب در این خانواده ها از طریق برنامه های آموزشی و ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره است، افزود: کمک های کمیته امداد به خانواده های نیازمند زندانیان در قالب برنامه‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، مستمری، کمک‌های حمایتی، کمک هزینه ازدواج، خدمات درمانی، معاضدت حقوقی، مساعدت‌های موردی و طرح معرفت به خانواده های دارای سرپرست زندانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۷۳ خانواده زندانی از کمیته امداد استان سمنان خدمت می گیرند، افزود: در این راستا ۳۵۰ میلیون تومان به خانواده زندانیان تحت پوشش استان سمنان طی سال گذشته مساعدت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه در سال ۹۵، ۱۵۳ میلیون تومان وام کارگشایی به ۸۷ خانواده زندانی تحت حمایت کمیته امداد اختصاص داده شده است، گفت: به ۱۰۴ خانواده زندانی، ۶۷۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و معادل ۱۰ میلیون تومان خدمات در زمینه کلاس آموزشی، خدمات مشاوره به ۷۲ خانوار نیز ارائه شده است.

رضوی با بیان اینکه خانواده زندانیان از تمامی خدمات کمیته امداد مانند مستمری، بیمه اجتماعی و درمانی، مشوق‌های تحصیلی، وام اشتغال و کارگشایی و ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان برخوردار می شوند، افزود: اولویت اصلی کمیته امداد برای خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند، کاهش آسیب در این خانواده ها از طریق برنامه های آموزشی و ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره است

وی بیشترین علت زندانی بودن همسران خانواده های زندانی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان را مرتبط با مواد مخدر دانست و خاطرنشان کرد: ۸۴ درصد خانواده های زندانی تحت حمایت کمیته امداد استان را افراد غیر بومی تشکیل می دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان درخصوص پرداخت کمک های بلاعوض به این خانوارها گفت: به خانواده های زندانیان تحت حمایت این نهاد، ۳۲۰ میلیون تومان در قالب مستمری، بیمه زنان و سبد کالا کمک شده است.

رضوی با بیان اینکه با پیگیری حقوقی کمیته امداد، شرایطی را فراهم می کنیم تا به آزادی زندانیان کمک شود، افزود: علاوه بر مشکلات مالی شدید، مشکلات حقوقی، بدهکاری و تبعات رفتار نا بهنجار فرد زندانی خانواده نیز دغدغه بزرگی برای این قشر از خانواده ها ایجاد کرده است

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان