مهیا کردن عید نوروز برای کودکان سمنانی

شهردار سمنان در برنامه زنده تلویزیونی «یک صبح تازه» که صبح دوشنبه از شبکه سمنان پخش شد، از مهیا کردن عید نوروز با رویکرد سمنان شهر کودک در شهر سمنان خبر داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان دکتر سید محمد ناظم رضوی در ادامه گفت: برای اولین بار می خواهیم عید نوروز را بر مبنای کودک محوری طراحی کنیم و با برگزاری جشن ها، مناسبت ها و جشنواره ها در این حوزه، نوروز شادی را رقم خواهیم زد.
شهردار سمنان با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت شورا و شهرداری در دوره پنجم ۱۴۰ پروژه در سمنان تعریف شده است، بیان کرد: این پروژه ها در حوزه های عمرانی، گردشگری، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری، زیبا سازی و فضای سبز، فناوری و همشمند سازی شهر و حمل و نقل و ترافیک شهری است و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، چهل پروژه شهری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
دکتر ناظم رضوی همچنین از آیین کلنگ زنی چند پروژه بزرگ شهری خبر داد و افزود: تقاطع غیر هم سطح میدان امام حسن (ع) یکی از این پروژه هاست که از یک طرف مسافران را به داخل شهر سمنان هدایت و از سویی دیگر به جاده آبگرم سمنان متصل می شود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت های شهرداری در حوزه ی بافت تاریخی، اظهار داشت: رویکرد شورا و شهرداری در این دوره توجه ویژه به بافت تاریخی، گردشگری و استفاده از پتانسیل های موجود در این حوزه در شهر سمنان است.به همین منظور ۵ خانه تاریخی تملک شده و در حال بازسازی آن هستیم.همچنین باغ راه های سمنان نیز در حال آماده سازی است تا مکانی آرام و زیبا برای تفریح و استراحت گردشگران و شهروندان عزیز سمنان باشد.
شهردار سمنان در پاسخ به سوال شهروندی در مورد ایجاد پارک در شهرک روزیه گفت: یکی از پروژه هایی که در دهه ی فجر افتتاح خواهد شد پارک وسیعی در شهرک روزیه است که قطعا فضای مناسبی را در این منطقه فراهم می کند.
دکتر سید محمد ناظم رضوی در ادامه با اشاره به فعالیت های عمرانی در پارک کوهستان اظهار داشت: دریاچه ی بزرگی در این پارک پیش بینی شده و با ایجاد پیست های دوچرخه سواری، امکانات ورزشی، فضای پیاده روی و نشیمن خانواده ها، به یکی از پارک های زیبا و بزرگ استان در حوزه ی گردشگری تبدیل خواهد شد و پیش بینی می کنیم فاز اول این پارک تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد.