میانگین زمان حضور آتش‌نشانان سمنانی در حوادث کمتر از متوسط کشوری است

مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی سمنان از انجام ۸۲۰ عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانان سمنان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: میانگین زمان حضور آتش‌نشانان سمنانی در حوادث کمتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سعید اسمعیل‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور در صحنه حوادث در سمنان از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی با اظهار رضایت از مدت‌زمان کوتاه حضور در صحنه حوادث، تصریح کرد: تماس‌های به‌موقع شهروندان، سرعت عمل آتش‌نشانان و تمهیدات ویژه برای حضور به‌موقع از مهمترین عوامل موثر در کسب این موفقیت است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سمنان با بیان اینکه بخش مهمی از تماس‌ها با این سازمان غیرمرتبط است خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۱۶۰ مورد تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ حاصل شده که حدود ۸۲۰ مورد آن به عملیات و اعزام آتش‌نشانان منجر شده است.

اسمعیل‌پور، از افزایش خطوط ۱۲۵ در مرکز استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به توسعه شهری و گستردگی شهر سمنان در سال‌های اخیر و ارائه خدمات به برخی مناطق و شهرهای مجاور، سه خط جدید این هفته بر تعداد خطوط ۱۲۵ سمنان افزوده شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سمنان از تلاش در جهت تسریع در فرآیند امدادرسانی به‌عنوان یکی از اهداف این سازمان در امسال نام برد و افزود: برای افزایش سرعت‌عمل آتش‌نشانان سمنانی علاوه بر افزایش خطوط سامانه ۱۲۵، دوره‌های آموزشی متعددی برای آتش‌نشانان برگزار شده است.

آتش‌پاد دوم اسمعیل‌پور، با اشاره به اهمیت فاکتور سرعت در عملیات‌های امدادی، از شهروندان خواست به محض وقوع حوادث به‌سرعت با سازمان آتش‌نشانی تماس بگیرند.

وی تجهیز منازل، کارگاه‌ها، وسائل نقلیه و…را به سیستم‌های اطفای حریق ضروری برشمرد و گفت: آمادگی برای مواجه با حوادث، مولفه مهمی است که می‌تواند تا حد زیادی از خسارات احتمالی در سوانح بکاهد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان