میراث فرهنگی سمنان به گردشگران چینی معرفی می شود

سمنان – رایزن فرهنگی چین در ایران بابیان اینکه تبادل فرهنگی به توسعه دو کشور کمک می کند، گفت: میراث فرهنگی سمنان به گردشگران چینی معرفی می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، دو شیاو چین پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان سمنان در محل این اداره کل بابیان اینکه ایران از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه گردشگری برخوردار است که معرفی آن‌ها می‌تواند زمینه ایجاد تبادلات فرهنگی را فراهم کند، ابراز داشت: با توجه به بیشینه تاریخی دو کشور، شناسایی میراث فرهنگی سمنان به گردشگران می‌تواند در تحولات اقتصادی ناشی از توریسم اثرگذار باشد.

وی بابیان اینکه گردشگران چینی به بازدید از ایران بسیار علاقه‌مند هستند، افزود: معرفی استان سمنان به گردشگران چینی می تواند به توسعه فرهنگی دو کشور منجر شود و از سوی دیگر زمینه را برای جذب گردشگران فراهم کند لذا در این راستا بسیار راغب به همکاری دو جانبه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه در نخستین جشنواره بین‌المللی عشایری جاده ابریشم در مهدی‌شهر میزبان چین خواهیم بود، ابراز داشت: جاده ابریشم گذرگاه تجار و بازرگانان از غرب به شرق جهان بود که بخشی از این جاده نیز از ایران عبور می‌کرد لذا حضور کشورهای مختلف و مقامات خارجی در این جشنواره می‌تواند به توسعه توریسم فرهنگی بین ایران و کشورهای دیگر کمک کند.

محمد جهانشاهی در ادامه تصریح کرد: انجام تبادلات موزه‌ای، تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان در چین، جذب سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری از جمله مواردی است که می‌تواند پیوند دو کشور را بیشتر و از سوی دیگر رونق توریسم را در ایران افزون کند.

وی افزود: خوشبختانه در استانی زندگی می‌کنیم که از نظر داشتن ظرفیت‌های گردشگری در نوع خود بی نظیر است و می‌توان با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب و برگزاری رویدادها این پتانسیل‌ها را به مردم کشورهای دیگر معرفی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با یادآوری اینکه ۳۰ کاروانسرا در مسیر جاده ابریشم وجود دارد، افزود: هر کدام از آن‌ها در جشنواره پیش رو می‌تواند با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قابل بهره‌برداری شود.