میزبانی مسابقات بین المللی کمکی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است

سمنان- ایرنا- نایب رئیس فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی گفت : میزبانی مسابقات بین المللی در هر رده سنی در کشور، در ارتقا رتبه و کمک برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است.

فریبا مددی روز پنجشنبه در حاشیه مسابقات بین المللی بدمینتون در مجموعه ورزشی تختی سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود : برخورداری از شرایط میزبانی برگزاری مسابقات بین المللی بدمینتون جوانان، فرصت مناسبی برای افزایش چند پله ای جایگاه بدمینتون ایران در رده بندی جهانی است.

وی اظهارداشت: میزبانی مسابقات بین المللی برای درخشش بازیکنان و مطرح شدن آنان در سطح جهانی بسیار ارزشمند است و در این دوره از رقابت ها، بازی ها در ۲ جدول انفرادی و ۲ نفره برای سه روز پیش بینی شده است.
مددی به حضور بدمینتون بازانی از کشورهای ایران، پاکستان ، افغانستان و آذربایجان در مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان اشاره کرد و ادامه داد : برخی از بدمینتون‌بازان این کشورها دارای رده جهانی خوبی هستند که رقابت بازیکنان ایرانی با این بازیکنان از کشورهای خارجی، مقدمات حضور موفق‌تر در دیگر صحنه های بین‌المللی را فراهم می کند.

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون با اشاره به مسابقات بین المللی بدمینتون به عنوان دومین میزبانی کشور ایران برای مسابقات بین المللی گفت: به دلیل برگزاری ۲۷دوره مسابقات بین المللی دهه فجر به صورت منظم ،مجوز میزبانی این دوره از رقابت ها به ایران سپرده شد.

اولین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون جوانان در روزهای اول تا سوم آذر ۹۶ با شرکت ۳۷ بازیکن داخلی و خارجی در تالار اختصاصی بدمینتون شهرستان سمنان برگزار می شود.

استان سمنان با ۳۷ هزار و ۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته، دارنده ۲ پایگاه از هشت پایگاه استعدادیابی بدمینتون کشور، در رده ملی و در رده های سنی مختلف، هفت بدمنیتون باز دختر و ۲ بدمینتون باز پسر دارد، و در این مسابقات علاوه بر تیم‌های خارجی، یک تیم از استان سمنان در کنار تیم منتخب جمهوری اسلامی حضور دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان