نان گران نمی‌شود , برپایی غرفه‌های عرضه مستقیم تخم‌مرغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: مشکلی از نظر تأمین کالاهای اساسی در استان سمنان وجود ندارد .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، آقا محمد همتیان در کارگروه تنظیم بازار استان سمنان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد اظهار کرد: استان سمنان از نظر وضعیت تأمین کالاهای اساسی دارای شرایط مناسبی است و مشکلی از این نظر وجود ندارد .

وی با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر در سطح کشور گفت: این مشکل به خاطر ورود بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان است که بیش از ۲۵ استان کشور را درگیر کرده است ولی خوشبختانه تاکنون استان سمنان درگیر این بیماری نشده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای تنظیم بازار تخم‌مرغ در استان خاطرنشان کرد: با همکاری تولیدکنندگان استان مقرر شد تا غرفه‌های عرضه مستقیم تخم‌مرغ در استان برپا شود و این محصول باقیمت حداکثر کیلویی ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد .

همتیان درباره ذخیره‌سازی میوه شب عید نیز گفت: باهدف تأمین و تنظیم بازار میوه شب عید در استان حدود ۸۰۰ تن پرتقال و همچنین ۲۵۰ تن سیب در استان ذخیره‌سازی می‌شود .

وی با بیان اینکه سال گذشته به علت سرمای شدید در مناطق شمال کشور و سرمازدگی میوه‌ به‌ویژه پرتقال درزمینهٔ تأمین میوه شب عید مشکلاتی وجود داشت افزود: خوشبختانه امسال از نظر تأمین میوه شب عید مشکلی وجود ندارد .

معاون استاندار سمنان به موضوع نظارت بر نانوایی‌های استان و همچنین قیمت نان اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت نان در دستور کار نیست و هیچ نوع افزایش قیمتی در انواع نان در استان نداریم .

همتیان بر ضرورت تقویت نظارت و بازرسی و افزایش بازدید از نانوایی‌ها تأکید کرد و افزود: مشکلی از نظر کیفیت نان در استان وجود ندارد و در راستای افزایش کمیت نان نیز باید نظارت لازم صورت گیرد .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال ضرورت دارد تا جلسات تنظیم بازار به‌طور مستمر و ماهانه از سوی دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود و همچنین بازرسی و نظارت نیز تقویت شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: دستگاه‌های نظارتی از طریق سامانه نظرات و پیشنهاد‌های مردم را دریافت کنند و با پاسخگویی به‌موقع در رفع نگرانی مردم تلاش کنند.

عکس از: مسعود محقق