نخستین دورهمی بانوان در سمنان برگزار می‌شود

مشاور شهردار سمنان در امور بانوان از برگزاری نخستین دورهمی بانوان در سمنان در راستای ارتقای نشاط اجتماعی خبر داد.
سمیه قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: نشاط یکی از نیازمندی‌های انسان برای ادامه حیات و سلامت جسم و روح است و باید به این نیاز به‌درستی پاسخ داده شود.

وی، شادابی و نشاط را یکی از شاخص‌های مهم سنجش کیفیت زندگی نامید و اظهار داشت: نشاط نقش پررنگی در کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دارد و فضای عمومی جامعه باید به‌طور یکسان زمینه ایجاد شادی برای زن و مرد را فراهم کند تا زنان نیز همانند مردان بتوانند به تفریح و شادی بپردازند.

مشاور شهردار سمنان در امور بانوان، شادابی و سرزندگی والدین به‌ویژه مادران را زمینه‌ساز ایجاد محیط‌های امن و آرام برای فرزندان و پیشگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی دانست و افزود: باید به دنبال راهکارهایی برای ایجاد این شادابی در جامعه باشیم که برگزاری جشن‌ها و دورهمی ها یکی از این راهکارهاست.

قاسمی اظهار داشت: در همین راستا، زمینه برگزاری نخستین دورهمی بانوان شهر فراهم شده و قرار است این برنامه ۲۸ آذرماه در آستانه جشن باستانی شب یلدا و پاسداشت مهرورزی و بزرگداشت خانواده در کاروانسرای زیبای جهانبانی برگزار شود.

به گفته وی، برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی و شاهنامه‌خوانی و دکلمه و فال حافظ است که در فضایی زیبا و سنتی اجرا خواهد شد.

مشاور شهردار سمنان در امور بانوان افزود: در کنار این جشن نیز نمایشگاهی از دست‌پخت‌های بانوان ایجاد شده و بانوان می‌توانند در آتلیه عکس لحظات خود را در کنار دوستانشان ثبت و ماندگار کنند.

قاسمی بیان کرد: نخستین دورهمی بانوان شهر سمنان به همت امور بانوان شهرداری سمنان و با مشارکت انجمن حافظان میراث فرهنگی و هیأت ورزش‌های روستایی و عشایری شهرستان سمنان ۲۸ آذرماه در کاروانسرای جهانبانی در کهنه دژ برگزار می‌شود.