نخستین مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سمنان راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: نخستین مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در این استان راه‌اندازی می‌شود.

مصطفی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان با بیان اینکه نخستین مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: پروانه فعالیت این مرکز توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی صادر می‌شود و در شهرستان شاهرود آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، اعطای مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده برعهده وزارت ورزش و جوانان است که تاکنون دو مجوز برای شهرستان شاهرود اخذ شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ضمن دعوت از روانشناسانی که پروانه فعالیت از نظام روانشناسی دارند، بیان کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به اداره ورزش و جوانان و سامانه مربوطه نسبت به ثبت‌ نام اقدام کنند.

مرادی اضافه کرد: با صدور مجوز برای این مجموعه‌ها مقرر شد تا آموزش‌های تخصصی زوجین هم از طریق این مراکز ارائه شود که این امر ظرفیتی برای مراکز مشاوره محسوب می‌شود.‌

وی خاطرنشان کرد: بهبود شرایط ازدواج و تحکیم بنیان خانواده با برگزاری دوره‌های مختلف برای زوج‌ها اثرگذار است و این مرکز تمام ظرفیت خود را در راستای این امر مهم به کار خواهد گرفت.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان