نخستین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در استان سمنان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه نخستین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در استان سمنان برپا می‌شود گفت: در این نمایشگاه هنرمندانی از ۹ استان کشور حضور دارند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد جهانشاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه صنایع دستی اظهار داشت: این نمایشگاه روزهای نوزدهم تا بیست و سوم آذرماه در استان سمنان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان ۹ استان کشور در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد اضافه کرد: در این نمایشگاه هنرمندانی از استان‌های استانهای اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، البرز، تهران، گلستان، مازندران و سمنان حضور دارند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه ایران در زمینه تولید صنایع‌دستی بسیار غنی بوده و هنرمندان زیادی در این عرصه مشغول به کارهستند گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست برای معرفی آثار این هنرمندان ضروری است.

جهانشاهی با اشاره به برخی از اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در استان سمنان گفت: معرفی و فروش صنایع دستی استان‌های مختلف کشور از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه صنایع دستی است اضافه کرد: در استان سمنان چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در ۵۲ رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به مکان برگزاری نخستین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در این استان گفت: نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در خیابان امام، خیابان کهنه دژ، جنب مسجد صاحب الزمان، سرای نقش جهان(کاروانسرای جهان بانی) برپا می‌شود.