نکات طلایی در خرید اینترنتی لباس

خرید اینترنتی لباس یکی از وسوسه کننده ترین خریدهاست. لباس هایی درخشان در اندامهایی بی عیب و نقص و رنگ های متنوع سبب شده گرایش مخاطبان نسبت به خرید اینترنتی لباس بیشتر از قبل شود. اما این کار علیرغم وجود تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی آن طور که به نظر میرسد؛ آسان نیست. ما در این مقاله برای بهبود تجربه کاربران از خرید اینترنتی لباس چند نکته را ذکر میکنیم.

۱- فرم بدن خودتان را بشناسید.
عکسهای موجود در فروشگاه های اینترنتی، اغلب تن مانکنهایی با اندام های تراشخورده و عالی است که ظاهر یک لباس را شکیلتر جلوه میدهند. از آنجایی که در خرید اینترنتی، امکان پرو لباس وجود ندارد؛ ممکن است سبب شود لباس نامناسبی برای خودتان انتخاب کنید. بنابراین با شناخت اندام خود می توانید متوجه شوید که آیا این نوع از مدل، رنگ یا جنس پارچه برای اندام شما مناسب است یا خیر.
به طور کلی شکل بدن انسانها، به پنج دسته مختلف تقسیم میشود.
به جدول زیر دقت کنید:

برای آنکه بدانید باید و نبایدهای استایل هر یک از هیکل هایی که گفته شد چیست؛ مقاله فرم هیکل من چیست را بخوانید.

۲- از جدول سایز بندیها استفاده کنید.
به علت تفاوت سیستم سایزبندی در جهان، ممکن است سایز یک لباس با آنچه تصورش را داشته اید؛ متفاوت باشد. بنابراین اولین چیزی که ممکن است بسیار برایتان مفید باشد آن است که بدانید در هر سیستم سایز بندی سایز بدن شما کدام است.

به طور کلی سه سیستم آمریکایی(US)، اروپایی(EU) و انگلیسی (UK)از رایج ترین سیستم های سایزبندی در جهان میباشد و باید بدانید که شماره سایز ایرانی از سایز اروپایی تبعیت میکند.

برای اینکه بتوانید لباس سایز مناسب خودتان را انتخاب کنید، سایز لباسی که تاکنون اندازه شما بوده و در خانه دارید را به خاطر بسپارید و یا اینکه در صورت همکاری فروشنده اندازه دور سینه، کمر و قد لباس را متر کنید و با لباس اصلی کنترل کنید.

۳- جنس مختلف پارچه و ویژگیهای آن را بشناسید.
برای مثال لباسهای نخی ممکن است بعد از یک یا چند بار شستشو دچار آبرفتگی شود. بنابراین اگر لباسی را دوست دارید که جنس آن نخی است شاید بهتر است سایز بزرگتری از سایز خود را انتخاب کنید. همچنین ممکن است پوست شما به نوع خاصی از پارچه حساسیت داشته باشد. بنابراین در خرید اینترنتی یکی از چیزهایی که باید بدانید جنس پارچه است.

۴- در مورد رنگها توقع زیادی نداشته باشید.
شرایط نور در عکاسی از یک محصول و یا میزان ویرایش یک عکس ممکن است سبب مغایرت رنگ کالا با واقعیت شود. البته چنانچه از فروشگاه های آنلاین معتبر خرید کنید احتمال بروز این مورد کمتر میشود. با این حال باید در مورد کیفیت رنگ در خرید آنلاین لباس انعطاف پذیر باشید.

۵- زوایای مختلف لباس را در عکس بررسی کنید.
سعی کنید از سایت هایی خرید کنید که تعداد عکس بیشتری از یک محصول ارائه کرده اند. نمای پشتی یا کناری یک لباس خصوصا در لباسهای زنانه ممکن است نوع برشی داشته باشد که مورد پسند شما نباشد. بنابراین اگر آلبوم عکسی از کالا وجود دارد؛ همه آنها را با دقت بررسی کنید.