هجدهم و بیست و چهارم آبان عضویت در کتابخانه های سمنان رایگان است

سمنان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: روزهای هجدهم و بیست و چهارم آبان ۹۵ به منظور افزایش سرانه مطالعه و تشویق شهروندان برای انس با کتاب، عضویت در کتابخانه های استان رایگان است.

علیرضا شاه حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: بیست و چهارم آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نام دارد و به همین منظور ۲ روز در این ماه برای عضویت رایگان شهروندان در کتابخانه های استان درنظر گرفته شده است.
وی یاد آور شد: ۷۱ کتابخانه با بیش از یک میلیون و هفتاد هزار جلد کتاب در استان سمنان فعال است.
شاه حسینی با بیان اینکه ۵۱ کتابخانه استان سمنان زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعال است افزود: ۱۸ کتابخانه در استان به صورت مشارکتی و ۲ کتابخانه به صورت مستقل در استان اداره می شود.
شاه حسینی گفت: بیش از ۲۱ کتابخانه در مناطق روستایی و محروم استان سمنان فعال است که از این تعدا سه کتابخانه به صورت مشارکتی و ۱۸ کتابخانه زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی قرار دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان اضافه کرد: ماهانه مردم در مناطق روستایی استان چهار هزار و ۵۰۰ مراجعه به کتابخانه های روستایی دارند.
وی ادامه داد: بیش از ۴۶ هزار نفر در کتابخانه های استان سمنان عضو هستند که با برنامه های تشویقی برای کتاب خوانی، پیش بینی می شود این عدد تا پایان سال ۹۵ ، به بیش از ۵۰ هزار نفر می رسد.
شاه حسینی با بیان اینکه، بیش از ۶ هزار نفر در کتابخانه مرکزی شهرستان سمنان عضو هستند، خاطرنشان کرد: از برنامه های اولویت دار این اداه کل، کیفیت بخشی کتاب ها درکتابخانه ها برای افزایش سرانه مطالعه در استان سمنان است.
وی تصریح کرد: ماهانه ۴۷ تا ۵۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه های استان سمنان به صورت امانت در اختیار اقشار مردم قرار می گیرد که می توان با افزایش اعتبار و نیروی انسانی در کتابخانه ها، میزان حضور مردم در کتابخانه را افزایش داد.
به گزارش ایرنا، شاه حسینی گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان آمادگی دارد چنانچه گروه های مردمی در محل کار خود کتابخانه ای دایر کنند، کتاب های مورد نظر را به هر تعداد در اختیار آنها قرار دهد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان افزود: تجهیز کتابخانه های مدراس استان و آموزش دبیران مدارس به منظور اتخاذ تدابیر برای افزایش علاقه دانش آموزان به مطالعه کتاب های غیر درسی از اولویت های همیشگی این اداره کل است.
شاه حسینی با اشاره به برخی برنامه های هفته کتاب در استان سمنان، گفت: آئین تجلیل از کتابداران، دیدار کتابداران با ائمه جمعه، برگزاری نشست خبری، جمع آوری کتاب های ادارات برای اهدا به کتابخانه های عمومی، دیدار کتابداران با مسوولین استانی و شهرستانی، رونمایی و نقد کتاب و برگزاری نشست کتابخوان، برخی از این برنامه هاست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان، از افتتاح کتابخانه مشارکتی زندان گرمسار و بازگشایی کتابخانه عمومی بسطام در این هفته خبر داد و افزود: راه اندازی بخش های مختلف در کتابخانه مرکزی سمنان که از این طریق در نظر است محققین، پژوهشگران و گردشگران بیشتری به کتابخانه مرکزی استان سمنان جذب شوند، دیگر برنامه هفته کتاب در سمنان است.
۲۴ آبان در تقویم روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و نهاد کتابخانه های عمومی کشور ۱۵ تا ۲۷ آبان ۹۵ را روزهای کتاب ،کتابخوانی و کتابدار نامگذاری کرده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان