هشت هزار شغل با تسهیلات خسارت کرونا در استان سمنان تثبیت می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایرنا،اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: اعطای تسهیلات جبران خسارت کرونا هشت هزار و ۱۰۸ شغل را در استان تثبیت و از بیکاری کارگران جلوگیری می کند.

غنیان روز سه شنبه به رسانه ها افزود: مهلت نام‌نویسی بنگاههای اقتصادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند برای دریافت تسهیلات حمایتی تا پایان مهر ماه بود.

وی گفت: فرایند اعطای تسهیلات تا پایان آبان به پایان می‌رسد که براساس ارزیابی‌های انجام شده روند اعطای تسهیلات به واحدهای متضرر ناشی از شیوع کرونا ویروس تا پایان آذر امسال ادامه می‌یابد.

وی افزود: در استان سمنان پنج هزار و ۴۴۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی برای دریافت تسهیلات حمایتی ثبت نام کردند که در مجموع تسهیلاتی که باید به این واحدها پرداخت شود ۷۹۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: با اعطای این میزان تسهیلات اشتغال هشت هزار و ۱۰۸ نفر در استان تثبیت و از بیکاری کارگران جلوگیری می شود.

غنیان تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۱۲۸ واحد، مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دریافت کردند که پرداخت این میزان تسهیلات، موجب تثبیت اشتغال چهار هزار و ۲۵۶ کارگر شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های شاهرود، سمنان و گرمسار تا کنون بیشترین تسهیلات را در استان سمنان دریافت کردند، گفت: بانک های ملی، تجارت و ملت بیشترین پرداختی را داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: ۴۳ درصد گیرندگان تسهیلات حمایتی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجوز داشتند، ۲۰.۵ درصد دریافت کنندگان تسهیلات مربوط به بخش راه و شهرسازی و ۷.۵ درصد مربوط به زیرمجموعه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بودند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان