همایش ارتقای سلامت دهان و دندان خانواده برگزار شد

همایش ارتقای سلامت دهان و دندان خانواده با حضور دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سمنان برگزار شد.
به گزارش وبدا، دکتر سعید عسگری در مراسم افتتاحیه این همایش با استناد به شواهد موجود در پایگاه های علم سنجی، ضمن تحلیل جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در سالیان اخیر، ارتقائ رتبه علمی کشور در حوزه علوم دندانپزشکی را تبریک گفته و اظهار امیدواری نمود که در جهت حصول به اهداف این همایش، سهم مقالات و استنادات رشته سلامت دهان با تلاش مضاعف اساتید این رشته در آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد.
دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت در ادامه بر اقدامات تحولی وزارت بهداشت در حوزه سلامت دهان اشاره کرد و ایجاد شورای سلامت دهان و ستاد کشوری طرح تحول سلامت دهان با حضور وزیر بهداشت را نقطه عطفی در این زمینه قلمداد کرد و ایجاد ستاد دانشگاهی طرح تحول سلامت دهان با حضور رییس هر دانشگاه و رییس دانشکده دندانپزشکی را یکی از راهبردی ترین اقدامات برای توجه به امر سلامت دهان جامعه تحت پوشش دانشگاه دانست.
دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۲۲ ماه از شروع طرح تحول سلامت دهان سپری شده و اقدامات موثری در جهت پیشگیری از پوسیدگی دندانی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی به وقوع پیوسته است، اظهار امیدواری کرد که با تداوم این خدمات در دولت آینده، میزان شاخص پوسیدگی دندان در دانش آموزان ۱۲ ساله در افق ۱۴۰۰ به عدد ۱ کاهش یابد.
وی با توجه به بازدیدهای انجام شده در این سفر، اقدامات انجام شده در حوزه دندانپزشکی توسط مسئولین دانشگاه و دانشکده دندانپزشکی را مثبت ارزیابی کرد و تلاش مستمر مسئولین را شرط بقا و دوام خدمات سلامت دهان به مردم توسط دولت دانست.
گفتنی است که این همایش توسط مسئولین دانشکده دندانپزشکی سمنان، همزمان با سومین همایش پژوهشی سالیانه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با همکاری انجمن های علمی-تخصصی دندانپزشکی و با حضور روسای دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور برگزار شد

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان