همایش طلایه داران ترافیک استان سمنان برگزار شد

سمنان- ایرنا- همایش طلایه داران ترافیک استان سمنان با حضور دانش آموزان همیار پلیس شهرستان و مسوولان انتظامی استان سمنان، روز یکشنبه در تالار آفتاب این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی استان سمنان در این آئین گفت: در استان ۱۰۵ هزار دانش آموز با همکاری آموزش و پرورش، به عنوان همیار پلیس آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.
سردار روح الامین قاسمی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته امنیت، سلامت و آموزش، از ارکان پیشرفت محسوب می شود، گفت: آموزش و پرورش ظرفیت زیادی در حوزه اجتماعی و فرهنگی دارد و دانش آموزان با فراگیری آموزش های مختلف، نقش موثری در هر ارتقای هر سه مولفه امنیت، سلامت و آموزش دارند.
وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف ترافیکی به منظور افزایش ایمنی در محورهای برون شهری و درون شهری در استان سمنان، تاکید کرد: با کاهش مشکلات ترافیکی در استان سمنان، و با همکاری پلیس راهور ۳۸ درصد تلفات سوانح رانندگی در معابر درون شهری استان سمنان کاهش یافته است.
فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به این که افراد جامعه مسوول امنیت جامعه خود هستند و هر کاری که موجب نا امنی اجتماعی شود، باید به وسیله شهروندان و همیاران پلیس گزارش شود، تاکید کرد: خبرنگاران نیز در مسیر برقراری و افزایش امنیت اجتماعی به عنوان فعالان این حوزه، می توانند با پلیس همکاری داشته باشند.
شهردار سمنان نیز در این آئین گفت: خط کشی عابر پیاده و خط کشی خیابان ها در شهر سمنان کامل نیست.
حسین موسوی با بیان اینکه برای شهروندان در پیاده روهای سمنان امنیت کافی لحاظ نشده است و خیابان های سمنان نیز پل عابر پیاده کافی ندارد، تاکید کرد: با تعامل پلیس راهور و شهرداری در آینده شاهد بهبود شرایط ترافیکی در سمنان خواهیم بود.
شهردار سمنان با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور هستند، گفت: فرهنگ ترافیک به عنوان یک امر ضروری در ایجاد امنیت باید با آموزش های مستمر در دانش آموزان نهادینه شود.
در این همایش حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان، مهدی زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استانداری، سعید رضایی رییس آموزش و پرورش شهرستان و تعدادی از اعضای شورای شهر سمنان حضور داشتند.
دانش آموزان چند دبستان دخترانه و پسرانه سمنان به عنوان همیاران پلیس به همراه یاوران پلیس در این همایش در تالار آفتاب سمنان حضور داشتند و از تعدادی از دانش آموزان همیاران پلیس تقدیرشد.
در استان سمنان بیش از ۱۲۰ هزار دانش آموز تحصیل می کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان