افزایش ۳۷درصدی تولیدات کشاورزی باوجود کاهش سطح زیرکشت در استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش ۳۷درصدی تولیدات کشاورزی در این استان باوجود کاهش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی خبر داد.

سیدحسن میرعماد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، با تجلیل از تلاش بهره‌برداران این استان اظهار کرد: این افزایش تولید نتیجه رویکرد علمی‌تر به کشت محصولات کشاورزی و مراقبت، آموزش و نظارت بهتر در این بخش است.

وی بااشاره به نقش مهم کارشناسان در این موفقیت افزود: باوجود اهمیت دستیابی به این موفقیت، کارشناسان جهادکشاورزی باید چه در مزارع و چه در سطح روستاها پاسخگوی مسائل و مشکلات کشاورزان هم‌استانی باشد.

میرعماد از گندم به عنوان یک محصول استراتژیک نام برد و با اظهار خرسندی از افزایش چشمگیر خرید تضمینی گندم در این استان در سال‌جاری تصریح کرد: علی‌رغم افزایش تولید و خرید تضمینی گندم در استان سمنان و ناظرین گندم و کارشناسان غلات جهادکشاورزی باید در خصوص تولید گندم تلاش‌های بیشتری داشته و با حضور مستمر و اثرگذار در کنار کشاورزان و گندم‌کاران به فعالیت‌های ترویجی و آموزشی خود بپردازند تا شاهد افزایش بیشتر حجم برداشت این محصول استراتژیک و مهم از واحد سطح در این استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کمبود و محدودیت در منابع آبی به عنوان یک مشکل جدی و پا برجا در کشاورزی این استان یاد کرد و بر ضرورت نصب کنتور و مصرف بهینه مابع آبی تاکید و اضافه کرد: جلوگیری از هدر‌رفت آب در بخش کشاورزی به‌خصوص در باغات و مزارع از مهمترین هدفگذاری‌ها در کشور و از جمله استان سمنان است.

این مقام مسئول بر تلاش بیشتر در راستای تجهیز مزارع و باغ‌ها به سیستم‌های نوین آبیاری تاکید و خاطرنشان کرد: حذب آبیاری سنتی از کشاورزی در کشور کم‌آبی همچون ایران و استفاده از سیستم‌های نوین یک امر ضروری و غیرقابل انکار است.

وی بااشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل به مدیران و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی در این استان توصیه کرد: تا به محصولاتی که در بخش اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت بیشتری بوده و به‌عنوان محصول استراتژیک شناخته شده‌اند توجه بیشتری نشان دهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان