هنرمندان باید زمینه رشد و بالندگی جامعه را فراهم کنند

استاندار سمنان گفت: هنرمندان با توجه به نیازهای امروز مردم به ویژه جوانان می توانند زمینه رشد و بالندگی جامعه را فراهم کنند.

به گزارش مرآت به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، محمدرضا خباز همزمان با روز و هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع هنرمندان حوزه هنری استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: هنرمندان باید به نیازهای مردم به ویژه جوانان توجه داشته باشند، زیرا نیاز امروز جامعه ما با هنرمندان تامین می شود.

در ابتدای این نشست، داود یاراحمدی رئیس حوزه هنری استان سمنان ضمن عرض تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و نام شهید آوینی، به تشریح برنامه های حوزه هنری استان سمنان در طول سال و هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت.

در ادامه استاندار سمنان با تاکید بر تشکیل اتاق فکر هنرمندان برای ترسیم نقشه راه فرهنگ این استان اظهارداشت : ایده هنرمندان در اتاق فکر می تواند مشاوره خوبی برای آینده و ترسیم نقشه فرهنگی استان باشد.
وی با اشاره به آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: انسان ها می توانند به وسیله هنر متعهد به جاودانگی دست یابند چرا که همه انسان ها دوست دارند جاودانه باشند و بهترین زندگی را خواستار هستند، که مطلوب طلبِ جاودانگی، هنر است.

وی یکی از نمونه های بارز جاودان شدن را شهید سید مرتضی آوینی ذکر و اضافه کرد : به علت فعالیت های هنری این شهید در گذشته، نام او هیچگاه از صفحه روزگار پاک نخواهد شد.

استاندار سمنان با بیان این که اولین هنرمند عالم، ذات اقدس الهی است و خداوند هنر را در بالاترین رتبه در وجود انسان متبلور کرد، افزود : خداوند در وجود هنرمندان نعمتی آفریده است که در باقی مردم نیست و آنان باید از این فرصت استفاده کنند و از هنر خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

استاندار سمنان ادامه داد : در هنر نمایش باید دولتی ها پیش قدم باشند و هر دستگاه می تواند با خرید بلیط آن نمایش را حمایت کند.

در این نشست شماری از هنرمندان کمبود اعتبارات ، برطرف نشدن نیازهای صنفی و نبود فضای مناسب فرهنگی را از جمله مشکلاتشان برشمردند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان