هواشناسی درباره احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر در سمنان هشدار داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان، از احتمال وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید از عصر چهارشنبه، هفدهم شهریور ۹۵ تا روز جمعه در برخی مناطق استان هشدار داد.
غلامرضا حسنی غربا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای در ۴۸ ساعت آینده، در ساعات بعداز ظهر و شب، وزش باد به نسبت شدید و در ارتفاعات شمالی، رگبار پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: در این مدت، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: آسمان شهر سمنان امروز صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش شدید باد و همراه با افزایش ابر، خواهد بود.
وی، با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: وزش باد در نقاط مختلف در بیشترین سرعت در شهمیرزاد به ۳۲٫۴ کیلومتر بر ساعت رسید.
حسنی غربا خاطرنشان کرد : در ۲۴ ساعت گذشته منطقه نردین شهرستان میامی با ۱۳ و شهرستان آرادان با ۳۹ درجه سانتی گراد، به ترتیب کمترین و بیشترین دمای هوای استان سمنان را داشتند.
دمای هوای سمنان امروز کمینه تا ۲۶ و بیشینه تا ۳۸ درجه سانتی گراد و دمای هوای شاهرود کمینه تا ۲۲ و بیشینه تا ۳۵، دامغان کمینه تا ۲۴ و بیشینه تا ۳۷ ، میامی کمینه تا ۲۲ و بیشینه تا ۳۲ و گرمسار کمینه تا ۲۵ و بیشینه تا ۴۰ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.
در حال حاضر در استان سمنان ایستگاه های سینوپتیک ، اقلیم شناسی ، باران سنجی، فرآیند اندازه گیری شاخص های هواشناسی را بر عهده دارند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان