ورزش همگانی سمنان رتبه پنج کشور را دارد

دامغانـ ایرنا- مسوول هیات ورزش های همگانی استان سمنان گفت: با توسعه ورزش های همگانی در سال های اخیر، سمنان در بین استان‌های کشور موفق به کسب رتبه پنجم شده است.

وحید هاشمی در نشست خبری در اداره ورزش و جوانان دامغان، افزود: در سال ۹۰ میزان گسترش عمومی ورزش های همگانی در کشور ۱٨ درصد بود که طی چهار سال گذشته این آمار به ۲۴ درصد رسیده است و استان سمنان نیز در این شاخص پیشرفت ۲۸ درصدی داشته است.

مسوول هیات ورزش های همگانی استان سمنان، از رسیدگی ویژه هیات به وضعیت ورزش روستایی خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۶ تعداد ۶ مربی مدرس به صورت گسترده در تمام روستاهای استان حضوریافته و ورزش های همگانی را انجام می دهند و مدارس شیفت صبح و بعدازظهر نیز در شیفت خالی در اختیار ورزش روستا قرار گرفته است.

هاشمی، گسترش آموزش مربیان باشگاه ها را در دستور کار هیات ورزش همگانی دانست و ادامه داد: افزایش سطح مهارتی مربیان، افزایش شادی و نشاط، قرار گرفتن ورزش در خانواده ها و حضور ورزشکاران در کنار خانواده از مهم ترین اهداف و برنامه های هیات ورزش های همگانی استان سمنان است.

وی، بودجه سال گذشته هیات ورزش های همگانی استان سمنان را سه میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این هیات در هیچ زمینه ای مشکل ندارد، چرا که همواره مسوولان، کمک های مالی مردمی و خیران در کنار هیات است.

هاشمی، با اشاره به برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی در استان سمنان به مناسبت های مختلف، افزود: برای برگزاری هر همایش پیاده روی خانوادگی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان هزینه انجام می شود که تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد آن توسط هیات پرداخت می شود و بقیه هزینه ها توسط شهرداری‌ها و اداره های مربوطه هزینه میشود.

مسوول هیات ورزش های همگانی استان سمنان عنوان کرد: انتخاب برتر از هیات های استان در سه سال گذشته در دستور کار هیات ورزش های همگانی قرار گرفته است که در طول سال،در سه دوره چهار ماهه این انتخاب برتر صورت می گیرد و در سال گذشته در بین شهرستان های میامی، آرادان و شاهرود این انتخاب در چرخش بود که امیدواریم دیگر شهرستان ها نیز در این حوزه فعالیت های خوب خود را انجام داده و سطح کیفی ورزش های همگانی شهرستان و استان خود را ارتقا دهند.

هیات ورزش های همگانی استان سمنان دارای ۲٨ انجمن و ۵۵ رشته زیرمجموعه است که در سال گذشته بیش از ۲ هزار برنامه برگزار کرده که از این تعداد ۶۵۰ برنامه خاص بوده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان