ویکی سمنان، تنها دایرکتوری کسب و کارهای سمنان

امروزه اغلب مردم بیشتر زمان خود را در تلفن‌های همراه سپری می‌کنند که درصد آن‌ها به لطف دستگاه‌های اندرویدی و آی‌اواس، روزبه‌روز درحال افزایش است. آمارها نشان می دهد مصرف‌کنندگان هر زمان نیازمند کالا یا خدماتی باشند به راحتی و با یک جستجوی ساده آن را در اینترنت پیدا می‌کنند. کسب و کارهای محلی با حضور خود در رسانه‌های دیجیتال، نه تنها می‌توانند مشاهده‌ی آنلاین خود را افزایش دهند، بلکه می‌توانند مشتریان بیشتری را به محل کسب و کار خود جذب کنند.

سایت هایی مانند سایت ویکی سمنان به عنوان بانک اطلاعاتی محلی و یا دایرکتوری محلی، تمام مزایای ثبت فروشگاه در یک منبع اطلاعاتی کسب وکار را برای اصناف و مشاغل شهر سمنان فراهم می آورند.

 

 

اماBusiness Directory یا دایرکتوری کسب و کار چیست؟

دایرکتوری کسب و کار، لیستی از کسب و کارها را به همراه اطلاعات اصلی و اولیه آن‌ها نمایش می‌دهد.
دایرکتوری کسب وکار، لیست‌های جامعی را ایجاد می کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات مربوط به هر کسب و کار نظیر تصاویر، فیلم، محتوای تخصصی، آدرس سایت، آدرس مکان، ساعات کاری، برنامه تعطیلات، اطلاعات تماس و … را پیدا کنند.
صاحبین کسب و کار می‌توانند از دایرکتوری‌های آنلاین در قالب وبسایت یا اپلیکیشن استفاده کنند. بخش اطلاعات مشاغل در سایت ویکی سمنان به تفکیک اصناف و نوع شغل جهت ایجاد یک دایرکتوری محلی آنلاین طراحی شده است. دایرکتوری‌های آنلاین می‌توانند باعث بازدهی بالاتر وبسایت، افزایش مشاهده آنلاین کسب و کار و جذب بیشتر مشتری برای آنها شوند.

به طور مثال برای دیدن رستوران های سمنان، فست فود های سمنان، هتل های سمنان و دیگر مشاغل موجود در سمنان کافیست به بخش اطلاعات مشاغل مراجعه کرده و با انتخاب دسته مورد نظر لیستی از کسب وکارهایی که در آن حوزه فعالیت دارند را مشاهده نمود.

دسته های سایت ویکی سمنان

دایرکتوری کسب و کارهای محلی کدامند؟

دایرکتوری های محلی نمونه کوچکی از دایرکتوری های عمومی هستند که علاوه بر تمام مزایای ثبت کسب وکار در یک دایرکتوری عمومی، مزیت های دیگری را هم برای کسب و کارها به ارمغان می اورند.
در دایرکتوری های محلی اطلاعات مشاغل و اصنافی ارائه می شوند که در محدوده جغرافیایی تعریف شده مشخصی قرار گرفته باشند. ویکی سمنان جزو دایرکتوری های محلی محسوب می شود، که اطلاعات جامعی از کسب و کارهای شهر سمنان را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.
هرچند تعداد مخاطبین دایرکتوری های محلی نسبت به دایرکتوری های عمومی کمتر است اما باید دقت کرد تعداد بازدید صفحات کسب‌وکار در این دایرکتوری ها هدفمندتر و تعداد مشتریانی که برای خرید به کسب و کار مراجعه خواهند کرد بیشتر خواهد بود. به طور مثال فرض کنید آرایشگاهی در اهواز، سالن زیبایی خود را در یک دایرکتوری عمومی ثبت و تبلیغ می نماید. فرض کنیم ۳۰۰۰ بازدید در سال داشته باشد اما آیا امکان ارائه خدمات به تمام بازدید کنندگان صفحه اش که مسلما از سراسر ایران هستند؛ را دارد؟ مسلما امکان مشتری شدن کسانی که صفحه او را در یک دایرکتوری محلی مشاهده می نمایند، بسیار بیشتر است. هرچند تعداد بازدیدهای صفحه اش در سال از ۳۰۰۰ تا کمتر باشد.
پس حتما متناسب با نوع محصول یا خدمتی که ارائه می دهید و همچنین گستردگی حوزه فروش یا ارائه خدمات و محصولات خود دایرکتوری موردنظر خود را انتخاب کنید.
مخاطبین سایت های بانک اطلاعاتی محلی تمام افراد بومی و ساکنین شهر، مسافران و گردشگرانی که به آن شهر می آیند؛ دانشجویان و تمام افرادیست که به دلایلی به آن شهر رفت و آمد مستمر یا اقامت مقطعی دارند.

در ادامه خواهیم گفت ثبت شدن کسب وکار در یک دایرکتوری آنلاین کسب و کار چه مزایایی را برای آن کسب و کار به همراه می آورد:

مزایای ثبت در دایرکتوری کسب و کار:

۱- بهبود بخشیدن به حضور آنلاین (Online Presence)

شاید اگر نام کسب و کارتان را در اینترنت جستجو کنید، آن را در دایرکتوری‌های مختلف ببینید، بدون آنکه بدانید اطلاعات شما در آنها ثبت شده است. دلیل این مسئله این است که بسیاری از دایرکتوری‌های کسب و کار، اطلاعات را از مراجع تخصصی مربوط به کسب و کار به‌دست می‌آورند. از طرف دیگر دقت کنید؛ ممکن است این اطلاعات به درستی وارد نشده و یا نیازمند به‌روزرسانی باشند. با چک کردن این اطلاعات در دایرکتوری‌های مختلف، از صحت و درستی اطلاعات ثبت شده کسب و کارتان اطمینان حاصل کنید. برای تکمیل یا بروز رسانی اطلاعات کسب و کار خود که امری حیاتی در جلب مشتریان آنلایتان محسوب می شود؛ با کارشناسان مربوطه در سایت تماس گرفته و اطلاعات جدید کسب و کار خودر ا در اختیار آنها قرار دهید تا صفحتان را بروز کنند.
اگر نام کسب و کار خود را در نتایج گوگل نیافتید و یا اگر به تازگی کسب و کاری راه انداخته باشید؛ نگران از دست دادن مزایای ثبت در دایرکتوری کسب و کارها و از دست رفتن مشتریان آنلایتان نباشید. (ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است.) تمام دایرکتوری بیزینس ها شرایطی را فراهم می کنند که بتوانید با هزینه کم صفحه کسب وکار خود را در این سایت ها ایجاد و اطلاعات خود را تکمیل کرده و زودتر به مشتریان آنلاینتان نشان داده شوید. اگر دنبال ثبت کسب وکار خود در یک دایرکتوری محلی در سمنان هستید؛ ویکی سمنان می تواند یکی از نمونه های بی رقیب در این عرصه باشد. نحوه ثبت کسب و کار در دایرکتوری ویکی سمنان را در بخش ثبت کسب و کار ببینید.

۲- بیشتر شناخته شوید

این روزها دایرکتوری‌های آنلاین از اولین مکان‌هایی هستند که خریداران قبل از خرید به آن مراجعه می‌کنند. بسیاری از مردم برای جستجوی یک کسب و کار در فضای اینترنت از نام تجاری استفاده نمی‌کنند و فقط نوع فعالیت را جستجو می‌کنند. با وارد کردن اطلاعات دقیق در فهرست کسب و کار خود، دایرکتوری کسب و کار شما را به افرادی که به دنبال خدماتی هم‌راستا با فعالیت شما می‌گردند، متصل خواهد کرد (حتی اگر به طور واضح نام کسب و کار شما را جستجو نکنند). از این رو حضور فعال شما در دایرکتوری آنلاین باعث بهتر دیده شدن شما توسط خریداران احتمالی می گردد.

تقویت اعتبار برند کسب و کار

۳- تقویت اعتبار برند (Brand Improvement)

اینترنت باعث بهتر دیده شدن کسب و کارهای محلی می‌شود. از این رو دایرکتوری‌های آنلاین به شدت مفید هستند، چرا که اغلب کاربران به آن به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای یافتن کسب و کار نگاه می‌کنند. برخی از کسب و کارها از ثبت شدن نظر منفی درباره‌ی کسب و کارشان هراس دارند و این موضوع باعث می‌شود که کسب و کار خود را در دایرکتوری‌ها ثبت نکنند. اما ثبت کسب و کار شما در این دایرکتوری‌ها، اعتبارتان را تقویت می‌کند، زیرا نشان می‌دهد که شما یک شرکت خوب و سالم هستید که چیزی برای پنهان کردن ندارد. از طرفی غیر از مطلع شدن از انتقادهایی که می تواند باعث سازندگی و رفع ضعف های کسب و کارتان شود فرصت این را دارید که پاسخ نقدها را منصفانه و مستقیم به فرد انتقادکننده ارائه دهید.
تحقیقات نشان می دهد؛ میزان اعتماد مشتری به کسب و کارهایی که در دایرکتوری های محلی ثبت هستند به دلیل در دسترس بودن کسب و کار و امکان خرید حضوری در محل بسیار بیشتر است.

۴- بهبود بخشیدن نتایج سئو

سئو (SEO)برگرفته از عبارات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. به این معنی که هرچقدر محتوای وب شما کیفیت مطلوب‌تری داشته باشد و توسط کاربران قابل اعتماد شناخته شود، در نتایج موتورهای جستجو در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرد. یک کسب و کار با ثبت شدن در دایرکتوری‌های آنلاین، این فرصت را دارد تا بخشی از اعتبار سایت را از نظر سئو به صفحه کسب و کار خود اختصاص داده و علاوه بر اینکه امکان سریعتر دیده شدن توسط ربات های گوگل جهت ایندکس شدن صفحه کسب و کار خود را فراهم می نماید بتواند بهترین جایگاه در نتایج جستجو را نیز کسب نماید.

ثبت کسب و کار در گوگل

۵-نمایش در موتور جستجوی گوگل

این امکان وجود دارد که در اولین صفحه‌ی گوگل از طریق روش‌های سئو قرار بگیرید، اما ممکن است چند ماه طول بکشد تا بتوانید این جایگاه را به‌دست آورید. از طرف دیگر سایت‌های دایرکتوری کسب و کار آنلاین به دلیل وجود بازدید کننده زیاد و ترافیک بیشتر، برای موتورهای جستجو قابل اعتمادتر هستند. برای گوگل هم این ویژگی مهم است و به همین دلیل در اولین صفحه نتایج، دایرکتوری‌ها لیست می‌شوند. اگر در دایرکتوری آنلاین کسب و کار فهرست شده‌اید، فرصتی برای شما فراهم شده تا با بهره‌گیری از سئو، جایگاهتان در صفحه اول گوگل باشد.

۶- افزایش آگاهی تجاری (Brand Awareness)

هنگامی که کاربر جستجویی را در یک دایرکتوری تجاری آنلاین انجام می‌دهد، یک لیست از نتایج مربوطه همراه با یک عکس از هر نتیجه نمایش داده می‌شود، به طوری که می‌توانید تصمیم بگیرید که بر روی کدام یک کلیک کنید. این بدان معنی است که حتی اگر یک کاربر بر روی لیست شما کلیک نکند، هنوز هم کسب و کار شما را می‌بیند. هر رویکردی که شخصی با کسب و کار شما ایجاد کند، آگاهی و آشنایی او را با برند شما افزایش داده و باعث تقویت کسب و کار شما می‌شود.

لینک های مرتبط:
معرفی بهترین کتابفروشی های سمنان
کدام کسب و کارها در سمنان ارسال رایگان دارند؟