پارک ملل در سمنان ایجاد می‌شود

سمنان – شهردار سمنان با بیان اینکه پارک ملل در سمنان به زودی ایجاد می‌شود، گفت: پارک کومش به مساحت ۵۰ هکتار به زودی در شمال شرقی سمنان و در محدوده مسکن مهر ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری سمنان، حسین موسوی با بیان اینکه پارک ملل یا همان پارک کومش به مساحت ۵۰ هکتار به زودی در شمال شرقی سمنان ایجاد خواهد شد، بیان داشت: جنگلکاری در قسمت مشخص شده پارک صورت گرفته و مشکلات آبیاری آن نیز رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه المان‌هایی از کشورهای مختلف، ایران و استان سمنان در پارک ایجاد می شود، گفت: سرویس دهی در این پارک به گونه ای است که هتل ها، شهربازی، دوچرخه سورای، مکان های ورزشی و… در نظر گرفته شده و اگر طرح آماده شود شهرداری سعی می کند که در فازهای اجرایی کار را آغاز کند.

شهردار سمنان با بیان اینکه طرح جامع فضای سبز شهر سمنان تدوین‌شده است، گفت: این سرانه به ازای هر شهروند ۱۴ تا ۱۵ متر مربع محسوب می شود، همچنین نگهداری از فضای سبز ایجادشده مهم‌ترین اقدامی است که در این راستا صورت گرفته و به این منظور در فضای سبز شهر تلاش می‌شود گونه‌هایی کاشته شود که آب کمی مصرف کند و درعین‌حال نیز سایه داشته باشد که درختان اکالیپتوس سطح شهر که نه سایه داشت و رطوبت هوا را نیز جذب می‌کرد جمع‌آوری شد.

موسوی با اشاره به سیاست‌های شهرداری سمنان برای توسعه سرانه فضای سبز و همچنین فضای سبز پایدار در این شهر گفت: در این راستا درختان پایدار، مقاوم و درختان سایه‌انداز در سطح شهر کاشته می‌شود.

وی با اشاره به تمهیدات شهرداری سمنان برای تأمین گل و گیاه موردنیاز برای فضای سبز شهر سمنان گفت: در این راستا مجوز احداث دو مرکز تولید گل و گیاه در درجزین صادرشده است.

شهردار سمنان با بیان اینکه مجوز احداث این دو گلخانه صادر و در حال حاضر ساخت سازه‌های آن آغازشده است، تاکید داشت: با احداث این گلخانه‌ها، گل و گیاه موردنیاز فضای شهری سمنان از این محل تأمین می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه بر روی پارک سیمرغ نیز مطالعاتی روی صورت گرفته است، گفت: تعبیه شهربازی در پارک سیمرغ به علت عدم استقبال و فاصله مکانی تا داخل شهر صرفه اقتصادی برای بخش خصوصی ندارد و سرمایه گذران ورود پیدا نمی کنند و اگر شهرداری هم بخواهد آنجا را مدیریت کند یک مقدار مشکل دارد و در حال حاضر فقط از این پارک نگهداری می کند.

وی با اشاره به اینکه مجوز احداث دو گلخانه در شهرک گلخانه ای درجزین گرفته شده است، گفت: در حال حاضر نصب سازه های دو واحد گلخانه در حال انجام است.

شهردار سمنان با اشاره به اینکه طبق کمیسیون ماده پنج استان سمنان به هیچ پروژه ای که پارکینگ نداشته باشد مجوز داده نمی شود، بیان کرد: برای ساخت پارکینگ در شهر سمنان تسهیلات داده می شود که سرمایه گذران راغب به این موضوع شوند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان