پاسخ همه سؤالات منتقدان انتقال آب دریای خزر به سمنان را داده‌ایم

استاندارسمنان با اشاره به موضوع انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران گفت: پاسخ همه سؤالات منتقدان انتقال آب دریای خزر را داده‌ایم و امروز انتقال آب دریای خزر یک ضرورت برای کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز عصر امروز در نشست تبیین پروژه‌های هفته دولت در استانداری سمنان اظهار داشت: نباید موضوع انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور به جنگ رسانه‌ای تبدیل شود؛ چراکه این موضوع بحثی فنی و علمی است.

وی با اشاره به اظهارنظرهای برخی از منتقدان خاطرنشان کرد: برخی‌ها به‌اشتباه فکر می‌کنند که انتقال آب دریای خزر مختص استان سمنان انجام می‌شود؛ درحالی‌که این‌‌گونه نبوده و انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران، بسیاری از استان‌های کشور را سیراب می‌کند.

استاندارسمنان با اشاره به اینکه بحث‌های کارشناسانه و علمی درزمینهٔ انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران بسیار مفید و مناسب بوده و به اجرای آن و صحت این پروژه کمک خواهد کرد گفت: اما نباید گذاشت که این پروژه به جنگ رسانه‌ای میان موافقان و مخالفان تبدیل شود.

خباز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران عنوان کرد: امروز پاسخ علمی و کارشناسانه به همه منتقدان این طرح ارائه‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست همه منتقدان انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران شناسایی شدند بیان کرد: جلسات کارشناسی متعددی با مخالفان این طرح برگزارشده و ضمن استماع نظرات آنان، پاسخ‌های علمی متقن برای آن داده‌شده است.

استاندارسمنان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌منظور بررسی موضوع انتقال آب دریای خزر خاطرنشان کرد: معاونان این سازمان با اصل موضوع انتقال آب بین حوضه‌ای مخالف بودند که پاسخ‌های لازم درزمینهٔ این موضوع به آنان ارائه شد.

خباز با بیان اینکه همه جوانب زیست‌محیطی در موضوع انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی کشور لحاظ شده است خاطرنشان کرد: افرادی که موضوع زادگاه رئیس‌جمهور را به اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به مرکز کشور مرتبط می‌کنند؛ یا بی‌اطلاع یا معاند هستند؛ چراکه این طرح از زمان پیش از انقلاب مطرح بوده و تاکنون اجرایی نشده بود.

وی با تأکید بر لزوم انتقال آب از دریای خزر به فلات و کویر مرکزی ایران تصریح کرد: هر فرد دیگری به‌جز رئیس‌ جمهور نیز اهمیت این انتقال آب را به‌خوبی احساس می‌کند.

استاندارسمنان با بیان اینکه مجوزهای لازم در کمیته ماده ۲ برای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران می‌بایست هفته گذشته صادر می‌شد گفت: به دلایل مختلف این جلسه برگزار نشده و در روزهای آینده مجوز این کمیته نیز صادر می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان