پایان بیستمین جشنواره قصه‌گویی حوزه پنج کشوری در سمنان

بیستمین جشنواره قصه‌گویی حوزه پنج کشوری در سمنان به کار خود پایان داد و ۷ نفر از برگزیدگان این جشنواره به مرحله نهایی راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، این جشنواره از روز ۱۲ آذر ماه به میزبانی استان سمنان آغاز به کار کرد و قصه گوهایی از ۷ استان همجوار در این جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مهدی جمال، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در حاشیه آئین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: در بیستمین جشنواره قصه‌گویی حوزه پنج کشوری که به میزبانی سمنان برگزار شد قصه‌گوهایی از استان‌های استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، تهران و البرز حضور داشته و با یکدیگر رقابت کردند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره نوسیندگان و چهره مطرح کشوری در حوزه تألیف کودک و نوجوان داشتند تصریح کرد: مجید قناد، حسن دولت‌آبادی و محمد سیمزاری به‌عنوان داور در بیستمین جشنواره قصه‌گویی حوزه پنج کشوری حضور داشتند.

مدیر اجرایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه پنج کشوری از رقابت ۴۱ قصه گو در این جشنواره خبر داد و گفت : این قصه‌گو‌ها به مدت سه روز در این جشنواره به روایت قصه‌های گوناگون پرداختند و در نهایت از سوی داوران فعالیت‌های آن ها بررسی شد و به علت سطح بالای این رقابت‌ها تعداد ۷ نفر به مرحله نهایی و برای معرفی به جشنواره بین‌المللی انتخاب شدند.

جمال با بیان اینکه در این جشنواره نشست‌های تخصصی متعددی با هدف بررسی کارکرد قصه برگزار شد تصریح کرد: نشست تخصصی آموزش قصه‌گویی با عنوان «بهره‌گیری از زیبایی‌های شأن نزول آیات در قصه‌گویی» و همچنین «کارکرد قصه‌گویی در انتقال مفاهیم تربیتی و درسی» با حضور محمد گودرزی برگزار شد.

وی از اعزام قصه‌گویان به مدارس سمنان خبرداد و افزود: در طول جشنواره قصه گوهای حاضر در بیستمین جشنواره قصه‌گویی حوزه پنج کشوری در مدارس سمنان حضور یافته و قصه‌هایی را برای دانش آموزان نقل کردند.

به گزارش تسنیم در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه پنج کشوری استاندار سمنان و برخی مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان