پست می‌تواند نماینده بسیاری از دستگاه‌ها باشد

به گزارش ایرنا، فریبا مرادی ،عضو هیات مدیر شرکت ملی پست ایران با اشاره به این که بسیاری از مسئولان ظرفیت های پست را نمی‌شناسند گفت: پست خدماتی ارائه می‌کند که می‌تواند نماینده بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها باشد و نقطه تماس‌های پست بیش از سایر ارگان‌ها است.

فریبا مرادی عصر چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه بین اداره کل پست استان و شهرداری سمنان بیان کرد: رویه پست در جهان، از پست نامه به توزیع بسته و امانت تغییر کرده است.

وی افزود: شیوع کرونا باعث شد این فرهنگ زودتر از انتظار در کشور ما نیز به وجود آید و افزایش خریدهای اینترنتی گواه بر این موضوع است.

وی ادامه داد: شرکت پست فعالیت مداوم دارد و در تعطیلات کرونایی، میزان فعالیت آن حتی از روزهای عادی بیشتر بود.

مرادی گفت: درصدی از خیابان‌ها و معابر سمنان بدون نام است که اگر این مشکل رفع شود، استاندارد مکانی که پایه و اساس بسیاری از خدمات پستی است، فراهم می‌شود.

حمیدرضا آقاجانی، سرپرست اداره کل پست استان سمنان نیز در این نشست گفت: از اهداف مهم اداره کل پست استان سمنان، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدماتی است که به صورت حضوری ممکن است برای مردم میسر نباشد.

حمیدرضا آقاجانی ادامه داد: اولین نهادی که از این طرح با رویکردی مناسب استقبال کرد، شهرداری سمنان بود و خدماتی که در حال حاضر آمده ارائه است، توزیع عوارض نوسازی از طریق پست و استعلام های صدور پروانه است که به این ترتیب هم مردم مجبور به ترددهای غیرضروری نشوند و هم ادارات خلوت‌تر شود.

شهردار سمنان نیز در این نشست با اشاره به نصب کد پستی با همکاری اداره کل پست استان در برخی مناطق شهر گفت: در شهر سمنان، معابری در مسکن مهر و برخی محله‌های جدید بی‌نام است که نام گذاری آن در سریع‌ترین زمان در دستور کار است.

سید محمد ناظم رضوی ادامه داد: در راستای تحقق عنوان پایتخت کتاب برای سمنان، شهرداری سمنان این امکان را فراهم کرده که از طریق کتابخانه تلفنی رنگین کمان، امکان خرید یا امانت گرفتن کتاب برای علاقه‌مندان فراهم شود که این طرح با همکاری اداره کل پست استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، عصر چهارشنبه در نشستی با حضور عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ایران، توافقنامه‌ای بین اداره کل پست استان سمنان و شهرداری سمنان در خصوص همکاری دوجانبه برای ارائه غیرحضوری برخی از خدمات شهرداری به شهروندان امضا شد.

استفاده از ظرفیت دفاتر پست دولتی در برون سپاری خدمات شهرداری مطابق نرخ‌نامه مصوب شرکت ملی پست، استفاده از توانمندی پست در قبول و توزیع نتیجه استعلامات سازمانها در حمایت از شهروندان در فرایندهای مربوط به جواز ساخت و پایان کار و استفاده از زیرساخت های خرید و فروش اینترنتی شرکت ملی پست (ebazar) از موضوعات تفاهم نامه امضا شده است.

همچنین نصب و راه اندازی سامانه در خواست عوارض خودرو در باجه های منتخب پست دولتی استان، قبول و توزیع عوارض نوسازی ، غرامت شهری و پسماند و آتش نشانی و توسط شبکه مویرگی توزیع پست استان، قبول و توزیع اخطاریه و ابلاغیه ها، انطباق و اختصاص کد پستی و تهیه پلاک اماکن مسکونی و تجاری و چاپ انواع تمبرهای شخصی برای مناسبت ها و کارکنان و شخصیت های حقیقی و حقوقی مورد نظر شهرداری از دیگر موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان