پنج شهرستان استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی

به گزارش ایرنا، حبیب‌الله خجسته‌پور، سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: سمنان ، دامغان و شاهرود زرد و پنج شهرستان دیگر استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

حبیب‌الله خجسته‌پور شامگاه جمعه به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به رنگ بندی اعلام شده به وسیله ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با همکاری و همراهی آحاد مردم قانونمند و اخلاق مدار استان سمنان، پنج شهرستان گرمسار ، آرادان ، سرخه ، مهدیشهر و میامی در وضعیت آبی کرونایی و سه شهرستان سمنان ، دامغان و شاهرود نیز در وضعیت زرد است.
وی ادامه داد: محدودیت های کرونایی از روز شنبه ۱۱ دی ماه لغایت جمعه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد .
وی بیان کرد: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، طی هفته ی آینده فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای شغلی یک تا چهار در شهرستان‌های با وضعیت آبی و فعالیت گروههای ۱ تا ۳ در شهرستان‌های با وضعیت زرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی مانعی ندارد.
خجسته‌پور تصریح کرد: فعالیت‌های آموزش حضوری برای پایه های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار و دانش صرفا در دروس کارگاهی و عملی در تمامی شهرستان‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه ها و دروس همچنان بصورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه ی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در سطح استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مانعی ندارد و همچنین در مراکز آموزشی کم جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن می باشد ارائه ی شیوه ی آموزش حضوری منعی نداشته و مجاز می باشد.

خجسته‌پور افزود: خودروهای با پلاک ۸۶ و ۹۶ بعنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بدون مانع است.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون و بمنظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره ی شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی به شهرستانهای استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از استان به شهرستانهای نارنجی در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه می‌باشد.
سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: موفقیت بدست آمده در تغییر وضعیت شهرستان‌های استان از رنگ قرمز به زرد و آبی مرهون همکاری و مساعدت اقشار مختلف مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و سایر دست اندرکاران مقابله با کرونا در استان سمنان است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان