پوشش گیاهی عالی و بیم حریق/ آتش تا ۲ ماه آینده در کمین است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: پوشش گیاهی عالی در مراتع این استان بیم حریق را افزایش داده و آتش تا دو ماه آینده در کمین است.
علی‌نقی حیدریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: ۱۳ فقره آتش‌سوزی از ابتدای امسال تا هفته گذشته در مراتع استان سمنان رخ داده است.

وی گفت: با توجه به ترسالی‌های رخ‌داده، پوشش گیاهی امسال در مراتع استان سمنان بی‌نظیر بوده و کویر سمنان هم پوشش گیاهی عالی به خود دیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، رویش‌ها و سرسبزی‌ها در جنگل‌های استان را نیز بسیار مطلوب عنوان کرد که البته این امر خطر آتش‌سوزی را بیشتر می‌کند.

حیدریان گفت: با خشکی سبزه‌های موجود، احتمال آتش‌سوزی در استان سمنان افزایش می‌یابد؛ ۱۳ فقره آتش‌سوزی در پنج ماهه نخست امسال در استان سمنان رخ داده که همه آنها در مراتع بوده است.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی‌ها با کمک مردم و همکاری دستگاه‌ها و همه نیروهای امدادی تاکنون مهار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: به‌جز یک فقره حریق در مهدی‌شهر که اطفای آن حدود ۶ ساعت به طول انجامید، همه آتش‌سوزی‌ها در کمتر از یکی دو ساعت خاموش شده است.

حیدریان گفت: حدود ۴۰ هکتار از مراتع استان سمنان تاکنون دچار حریق شده است و تا دو ماه آینده نیز احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها وجود دارد؛ اما این امر در دست کنترل است.

وی ادامه داد: مهدی‌شهر و شاهرود امسال بیشترین فراوانی را در حریق‌های رخ داده داشته‌اند و هفت مورد آتش‌سوزی در مهدی‌شهر، چهار مورد در شاهرود و در سرخه و دامغان هر کدام یک مورد به وقوع پیوسته است.