پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه سلامت در سمنان محقق شد

سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه سلامت در سمنان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح در سمنان۱۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شادنوش غروب سه شنبه در نخستین روز از هفته دولت و در جمع مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان سمنان، ابراز داشت: بیمه سلامت و طرح جامع سلامت و درمان یکی از نقاط مثبت کارنامه دولت یازدهم محسوب می شود که امروز خوشبختانه شاهد برکات اجرای این طرح در سطح کشور و استان هستیم.

وی افزود: یکی از برکات و نتایج طرح تحول در نظام سلامت این است که اکنون بیماران روستایی تنها سه درصد و بیماران شهری تحت پوشش بیمه سلامت تنها شش درصد هزینه های درمانی را می پردازند که این امر می تواند در کاهش هزینه های درمانی بسیار موثر باشد.

۱۱میلیون نفر در کشور بیمه سلامت دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه امروز بیماران و همراهان تنها دغدغه بیماری و درد را دارند و دیگر به فکر تامین مایحتاج مالی نخواهند بود، گفت: این امر در سال های اخیر بی سابقه بوده است.

شادنوش با بیان اینکه ۱۱ میلیون نفر در کشور از آغاز دولت یازدهم تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفته اند، ابراز داشت: یکی از طرح هایی که امروز در قالب طرح جامع سلامت می توان آنرا پیگیری کرد، طرح پزشک خانوار است که امیدواریم سمنان در این مقوله نیز شاهد پوشش ۱۰۰درصدی باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سه سال گذشته در مجموعه علوم پزشکی سمنان، افزود: در راستای افزایش جمعیت و جلوگیری از زایمان های عمل جراحی در سه سال گذشته میزان این نوع زایمان در استان۹ درصد کاهش یافته و همچنین در همه نقاط استان پزشک عمومی برای درمان و افزایش رفاه اجتماعی در خانه بهداشت روستایی حضور دارند

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان