پیش‌بینی برداشت بیش از ۶ هزار تن آلبالو از باغات استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از باغات استان بیش از ۶ هزار تن آلبالو برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید حسن میرعماد در حاشیه بازدید از باغات آلبالوی این استان اظهار داشت: ۸۳۶ هکتار از باغات این استان زیر کشت محصول آلبالو قرار دارند.

وی به میزان متوسط عملکرد برداشت آلبالو در سطح باغات استان سمنان اشاره کرد و افزود: به‌طور متوسط از هر هکتار سطح زیر کشت این محصول ۹ تن آلبالو برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آب‌وهوای مستعد و لازم برای کشت محصول آلبالو گفت: مناطقی از استان که آب‌وهوایی خنک‌تری دارند مستعد کشت و پرورش آلبالو هستند.

میرعماد گفت: باغات زیر کشت آلبالو در استان سمنان ازلحاظ عملکرد در واحد سطح دارای رتبه مناسبی در کشور هستند.

وی با بیان اینکه ارقام متعددی از آلبالو در این استان وجود دارد افزود: بیشترین ارقام آلبالوی استان شامل محلی و ارقام مجاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ۸۳۶ هکتار از باغات این استان زیر کشت محصول آلبالو قرار دارد تصریح کرد: از این میزان سطح زیر کشت باغات در استان ۶۴۸ هکتار باغات بارور و ۲۱۵ هکتار نیز غیر بارور است.

میرعماد با اشاره به فصل برداشت این میوه در استان نیز گفت: کار برداشت آلبالو از باغات استان از اوایل خرداد شروع‌شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای ایجاد و تولید محصول مرغوب آلبالو گفت: ترویج و توسعه نهال‌های گواهی دار و اصلاح‌شده در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه نهال‌های گواهی دار و اصلاح‌شده سبب ایجاد محصول درشت و باکیفیت می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان