پیوستن سمنان به مجمع شهرهای تاریخی جهان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان٬ شهردار سمنان اظهار داشت:شهر سمنان به عنوان یک شهر تاریخی در مقیاس جهانی به عنوان هفتمین شهر از ایران در این مجمع پذیرفته شد.

دکتر محمد ناظم رضوی با بیان اینکه ۱۱۷ شهر از ۶۵ منطقه و کشور عضو این مجمع هستند افزود: مقر اصلی این مجمع در شهر کیوتو ژاپن میباشد و در سال ۱۹۹۸ میلادی تاسیس شده است.

وی پیرامون اهداف این مجمع اظهار داشت: ارتقا روابط متقابل شهرهای عضو با یکدیگر و تمرکز زدایی در سطح جهانی، شناساندن هر چه بیشتر شهرهای عضو در جوامع بین المللی از لحاظ فرهنگی، جاذبه های گردشگری و اقلیمی و گفتگوهای برون مرزی و سازنده میان شهرهای تاریخی، تحت عنوان حفظ و توسعه شهرهای تاریخی از اهداف این سازمان است و قطعا پیوستن به چنین مجمع بزرگ و با سابقه ای تاثیرات شگرفی در شناساندن شهر تاریخی سمنان به جامعه جهانی و بهبود جذب گردشگر داخلی و خارجی به شهر سمنان دارد.

دکتر ناظم رضوی در ادامه بیان کرد: شهرداری سمنان از طریق معاونت گردشگری٬ طی تلاش چند ماهه توانست با مکاتبات مستمر و تهیه مستندات معتبر درباره سمنان، مجوز عضویت در این مجمع جهانی را از هیئت مدیره این مجمع دریافت کند و پس از شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، یزد، کاشان و نیشابور به عنوان هفتمین شهر ایران به عضویت این مجمع درآید.

شایان ذکر است اجلاس سالیانه این مجمع هر ساله در یکی از شهرهای عضو برگزار میشود.