پیگیری مشکل کم‌آبی سمنان در نشست با معاون اول رییس‌جمهور

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کم‌آبی در حوزه انتخابیه سمنان به دستور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور در نشستی با محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور و با حضور استاندار سمنان پیگیری شد.

به گزارش ایرنا، به دنبال درخواست عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور مبنی بر دستور رسیدگی و حل مشکل آب حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، امروز (پنجشنبه) نشستی با حضور مخبر معاون اول رییس‌جمهور، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار و گلرو نماینده حوزه انتخابیه سمنان در مجلس شورای اسلامی در دفتر معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

تامین آب آشامیدنی و کشاورزی جزو مشکل‌های عدیده در استان سمنان است و ضرورت دارد رفع مشکل کم‌آبی با برنامه‌ریزی عملیاتی رفع شود.

با توجه به محدودیت و کاهش منابع آبی در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه باید رفع تنش آبی با تدبیر پیگیری شود.

برای پیگیری رفع مشکل کم‌آبی حوزه استان سمنان نشست‌های مختلف با مسوولان ملی برگزار شده است.

مشکل کم‌آبی استان سمنان در نشست مشترک با وزیر نیرو و در نشست مشترک دولت و مجلس نیز مطرح شده است.

تلاش می‌شود مشکل کم آبی در استان سمنان در یک افق میان مدت و دراز مدت رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان سالانه ۱۳۳ میلیون متر مکعب کسری آب‌های زیرزمینی و سه و ۲ دهم میلیارد مترمکعب کسری مخزن انباشته دارد و صرفه‌جویی ۱۷۸ میلیون مترمکعبی آب در سند سازگاری با کم آبی استان تا سال ۱۴۰۵ هدفگذاری و آغاز ‌شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان پیشتر اعلام کرده بود خروجی آب چشمه روزیه سمنان به عنوان منبع تامین آب شهرستان سمنان از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال گذشته به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در تابستان سالجاری کاهش یافته است.

ورودی آب چشمه گل‌رود از دیگر منابع تامین آب شهر سمنان نیز از ۱۶۰ به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته و در مجموع نیاز آب آشامیدنی استان سمنان ۹۸۵ لیتر بر ثانیه، اما ظرفیت تامین آب استان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه است.