چه زمانی قرنطینه ویروس کرونا تمام می شود؟

چه زمانی ویروس کرونا تمام می شود و زندگی به روال سابق بر می گردد؟
متاسفانه تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در جهان از مرز ۱ میلیون نفر نیز عبور کرده است. اگر به آمار واقعی ویروس کرونا نگاهی بیندازید، می بینید که روز به روز به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا افزوده می شود و این مساله ای است که امروزه باعث نگرانی همه مردم دنیا شده است. این نگرانی باعث شده که یک سوال بزرگ در ذهن بیشتر مردم دنیا تشکیل شود و آن سوال این است که بالاخره چه زمانی ویروس کرونا تمام می شود و اصلا چگونه ویروس کرونا برای همیشه از بین می رود؟!

چگونه ماجراهای شیوع ویروس کرونا به اتمام می رسند؟
اگر بخواهیم منطقی به ویروس کرونا نگاه کنیم، می بینیم که شیوع این بیماری فقط زمانی در دنیا به پایان می رسد که یک مصونیت عمومی در جهان نسبت به ویروس کرونا ایجاد شود. مصونیت عمومی به این معنا است که درصد قابل توجهی از مردم دنیا نسبت به ویروس کرونا ایمنی پیدا کنند. برای ایجاد این ایمنی در برابر ویروس کرونا دو راه وجود دارد که یکی از آن ها تولید واکسن ویروس کرونا است و دیگری این است که درصد زیادی از مردم دنیا به ویروس کرونا مبتلا شوند و بدین شکل یک مصونیت عمومی در برابر این ویروس ایجاد شود.
سیاست کشورهای دنیا برای مقابله با ویروس کرونا چیست؟
استراتژی خیلی از کشورهای دنیا برای مقابله با ویروس کرونا این است که مردم در خانه بمانند تا گروه گروه به ویروس کرونا مبتلا شوند و ناگهان بیمارستان ها مملوء از بیمار نشوند. چراکه در این صورت امکان مراقبت های درمانی از بیماران ویروس کرونا کمتر می شود و بالطبع درصد بیشتری از بیماران جانشان را از دست می دهند در واقع استراتژی که خیلی از کشورهای دنیا به کار گرفته اند، این است که مدرسه ها و کسب و کارها را تعطیل کرده اند تا از شیوع ناگهانی ویروس کرونا جلوگیری کنند. در واقع باید بگوییم که دولت ها در حال زمان خریدن هستند تا مردم کم کم به ویروس کرونا مبتلا شوند و به این امید هستند که در این مدت داروی قطعی ویروس کرونا کشف شود.

چه زمانی قرنطینه ویروس کرونا تمام می شود؟
واقعیت این است که عموم مردم جهان نباید انتظار این را داشته باشند که زندگی ها خیلی زود به روال سابق برگردند. چراکه اگر همه چیز زود به روال سابق برگردد، شیوع ویروس کرونا بیشتر و بیشتر می شود و کنترل آن کار سخت تری می شود. به گفته آنلیز وایلدر اسمیت ( Annelies Wilder-Smith) که یک پروفسور بیماری های عفونی دانشکده پزشکی در لندن است، تنها زمانی مردم می توانند به روال سابق برگردند که هر کشوری شاهد کم شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در دو هفته متوالی باشد. این بدین معنی است که شاید در آینده نزدیک شاهد باز شدن اداره ها باشیم، اما هنوز باید از تجمعات غیر ضروری جلوگیری شود و به نوعی قرنطینه ادامه پیدا کند. در این میان اگر دولت ها بتوانند تست های کرونا بیشتری از مردم در طول هفته بگیرند، امکان کنترل شیوع ویروس کرونا برایشان ساده تر می شود. چراکه در این صورت می توانند افراد بیمار را زودتر شناسایی کنند و آن ها را قرنطینه کنند.

چقدر طول می کشد تا واکسن ویروس کرونا کشف و تولید شود؟
در حال حاضر شرکت ها و دانشگاه های متعددی در جهان در حال تلاش برای کش واکسن کرونا هستند. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که چه زمانی واکسن قطعی ویروس کرونا پیدا شود. نکته ای که باید در این مورد بدانید، این است که کشف واکسن ویروس کرونا یک پروسه زمان بر است و یک واکسن باید از مراحل متعددی عبور کند تا قطعی بودن آن مشخص شود. در واقع شرکت ها در حال تلاش هستند تا در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده واکسن ویروس کرونا را به دست مردم برسانند. این بدین معنی است که عملا ما نمی توانیم به این زودی ها منتظر واکسن ویروس کرونا باشیم.
آیا با گرم شدن هوا ویروس کرونا از بین می رود؟
سوال دیگری که برای خیلی از مردم دنیا پیش آمده، این است که آیا واقعا با گرم شدن هوا و شروع تابستان ویروس کرونا از بین می رود؟ برای پاسخ دادن به این سوال، باید به شما بگوییم که ممکن است این اتفاق بیفتد و هنوز جواب قطعی آن مشخص نشده است. اما اگر هم شیوع ویروس کرونا در فصل تابستان کم شود، باز هم ممکن است که در فصل پاییز این ویروس به زندگی های ما برگردد و دوباره شیوع ویروس کرونا از سر گرفته شود!