کارگاه‌های آموزشی مهارت زندگی در سمنان برگزار می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت زندگی و ارائه به خانواده‌ها با هدف کاهش اعتیاد در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، جعفر جندقی ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار داشت: اعتیاد در جامعه ما در یک دهه اخیر همواره افزایش داشته است.

وی از اعتیاد به عنوان یکی از پنج معضل جهان نام برد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی در برنامه‌های سالانه خود کاهش پنج درصدی اعتیاد در هر سال را هدف‌گذاری کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه وضعیت اعتیاد در استان سمنان در مقایسه با دیگر استان‌ها بهتر است تصریح کرد: مبارزه با این بلای خا‌نمان‌سوز نیازمند یک برنامه کاربردی و جامع است.

وی بر لزوم استفاده بهتر از رسانه‌ها در مبارزه با اعتیاد تاکید کرد و گفت: ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و مبلغان دینی، صداوسیما و رسانه‌ها که از نفوذ بالایی در جامعه برخوردارند می‌توانند به کاهش معضل اعتیاد در جامعه کمک شایانی کنند.

جندقی راه مقابله با اعتیاد را آگاهی‌بخشی و آموزش ارزیابی و خاطرنشان کرد: افزایش دانش عمومی از اعتیاد و نقش ویران‌گر آن در ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها می‌تواند به بازدارندگی در جامعه بیانجامد.

وی از در دستور کار قرار گرفتن سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در این دانشگاه خبر داد و افزود: پیشگیری از افزایش روزافزون این معضل اجتماعی باید در صدر برنامه‌های اجرایی قرار گیرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان