کاهش حوادث کار در سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از کاهش ۳۰ درصدی حوادث کار در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : در یک سال گذشته بیش از هفت‌هزار و ۵۵۰ نفر در این استان به کار گمارده شدند در حالی که این رقم در سال پیش از آن ۶ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت اشتغال در یک سال اخیر تصریح کرد: همه شواهد حکایت از این دارد که نسیمی از اشتغال در فضای کسب و کار کشور و خصوصا استان سمنان وزیدن گرفته است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید این استان خبر داد و افزود: بهبود نسبی شرایط سبب شده که سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در این استان داشته باشند.

غنیان با اشاره به اجرای طرح تکاپو در این استان که به صورت پایلوت اجرا شده تصریح کرد:این طرح با هدف توسعه اشتغال پایدار در استان اجرا و نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی به تمرکز این طرح در حوزه گردشگری اشاره و بیان کرد: شناسایی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی، طبیعی و…در این بخش سبب شد که امسال اشتغال خوبی در حوزه گردشگری سمنان ایجاد شود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از کاهش ۳۰ درصدی حوادث کار در این استان خبر داد و گفت: همکاری و تعامل بین کارگران، کارفرماها و دولت سبب شد که امسال با ارتقاء ایمنی محیط کار شاهد این کاهش چشمگیر در حوادث کار استان باشیم که کاهش کم‌نظیری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نظارتی و هماهنگی بین سه بخش کارگری، دولتی و صاحبان کار به کاهش کم‌سابقه حوادث در استان انجامیده تصریح کرد: ایمنی محیط کار به نشاط کاری و کیفیت کار و تولید هم کمک شایانی می‌کند.

غنیان از وجود ۱۴۳ تشکل کارگری-کارفرمایی فعال در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: این تشکل‌های کارگری-کارفرمایی در تنظیم روابط کار دخالت مستقیم داشته و همین به بهبود تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش محسوس حوادث کار انجامیده است.

وی ضمن اشاره به برخی برنامه‌های استان در روز کارگر گفت: امسال برنامه‌های متعددی برای هفته کارگر در استان پیش‌بینی شده است ضمن اینکه از واحدهای تولیدی خواسته شده که این برنامه‌ها را در همان محیط کار اجرایی کنند تا به نشاط کاری در واحدهای تولیدی کمک بیشتری کرده و سبب ترغیب نیروهای کارگری به کار و تولید کیفی شود.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی کارگری خبر داد و افزود: امسال کارگران استان در ۲۳ رویداد ورزشی شرکت و در پنج رشته آن به عنوان قهرمانی کشور دست یافتند

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان