کسب رتبه‌بندی جهانی مهمترین هدف مسابقات بین‌المللی بدمینتون در سمنان است

سمنان- ایرنا- رئیس هیات بدمینتون استان سمنان با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان پسر و دختر در این استان یکم تا سوم آذر۹۶، گفت: ارتقاء یا دستیابی بدمینتون‌بازان ایران به رتبه‌بندی جهانی می‌تواند بهترین دستاورد برگزاری این مسابقات باشد.

علی موذن روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشورهایی مانند فرانسه، آذربایجان، قزاقستان، سریلانکا، افغانستان و پاکستان که دارای رتبه بندی برجسته جهانی هستند، در حال رایزنی برای حضور در مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان سِریز پسر و دختر در استان سمنان هستند.

وی بیان کرد: مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان پسر و دختر در تالار بدمینتون ورزشگاه تختی در نوبت ساعت هشت تا ۱۳ ویژه دختران و ۱۳ تا ۲۱ ویژه پسران برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به حضور ۱۶ بدمینتون باز پسر و ۱۶ بدمینتون باز دختر ایران در رده جوانان در مسابقات بین‌المللی بدمینتون سمنان، خاطرنشان کرد: این مسابقات یکی از بهترین فرصت‌ها برای بدمینتون‌بازان ایران و استان سمنان است تا در رده‌بندی بین‌المللی جایگاه کسب کنند و یا رتبه خود را ارتقاء دهند.

رئیس هیات بدمینتون استان سمنان، ثبت برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان سریز پسر و دختر به میزبانی سمنان در تقویم جهانی را یکی از اهداف میزبانی دانست و گفت: با توجه به حضور نمایندگان فدراسیون جهانی، با مساعد بودن نظر این نمایندگان، برگزاری این مسابقات به میزبانی سمنان می تواند امتیازآوری برای کشور و استان سمنان به همراه داشته باشد.

موذن با اشاره به حضور ۶ بدمینتون‌باز استان سمنان در مسابقات بین‌المللی بدمینتون جوانان، گفت: در بخش آقایان متین مقیمی، ارسلان امیدی، امین عابدی، و در بخش دختران پریا نبوی، طراوت علی‌نژاد و سحر رجبری در این مسابقات حضور دارند.

رئیس هیات بدمینتون استان سمنان یادآور شد: این استان در ۲ سال پیایی در ارزیابی های فدراسیون بدمینتون ایران رتبه اول را کسب کرده است و از هشت پایگاه استعدادیابی این رشته ورزشی در کشور، ۲ پایگاه در استان سمنان قرار دارد که یکی در سمنان و یکی در شاهرود پایگاهی برای پرورش استعدادهای بدمینتون است.

استان سمنان در رده ملی و در رده های سنی مختلف، هفت بدمنیتون باز دختر و ۲ بدمینتون باز پسر دارد، و در این مسابقات علاوه بر تیم‌های خارجی، یک تیم از استان سمنان در کنار تیم منتخب جمهوری اسلامی حضور دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان