کسب رتبه اول شهرستان سمنان در طرح ریشه‌کنی بیسوادی ۹۵ در استان

آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان در سال ۹۵ در فرمانداری سمنان برگزار شد.به گزارش روابط عمومی فرمانداری سمنان، سیدعباس دانایی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به در پیش بودن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی از آمادگی کامل ستاد اسکان آموزش و پرورش سمنان برای پذیرایی از مسافران و زائران ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) خبر داد و افزود: فرهنگیان در ستاد اسکان نوروزی مصداق واقعی خاد‌ الرضا(ع) هستند. فرماندار سمنان با مهم ارزیابی کردن نقش آموزش و پرورش در مسایل زیربنایی کشور و همچنین اشاره به گستردگی مخاطبان این نهاد، گفت: بدون شک آموزش و پرورش پایه و اساس موفقیت یک کشور محسوب می‌شود، بنابراین کمک به آموزش و پرورش کمک به آیندگان و توسعه پایدار مملکت است.

دانایی با بیان اینکه آموزش و پرورش مرکز تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشورعزیزمان ایران اسلامی می‌باشد، بر لزوم بررسی و شناخت کمبودهاو رفع نیازها و نارسایی‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش خواستار تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و عملی جهت جبران بحران کمبود فضاهای آموزشی مورد نیاز شهر سمنان با توجه به افزایش جمعیت مرکز استان با مشارکت خیرین در و همراهی آنان در سایر برنامه‌های دستگاه مهم تعلیم و تربیت شد.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با اعلام آمادگی شهرستان جهت پذیرایی از مسافرین نوروزی خاطرنشان کرد: مسئولیت اسکان مسافرین با آموزش و پرورش شهرستان می‌باشد و در این راستا لازم است که کلیه دستگاه‌ها همکاری لازم را با این اداره داشته باشند.

دانایی در ادامه به کسب رتبه اول شهرستان سمنان در طرح ریشه‌کنی بیسوادی در استان سمنان بر اساس ارزیابی‌های اداره کل آموزش و پرورش در سال ۹۵ خبر داد و گفت: مدیریت مناسب و بدنه کارشناسی مجرب حاصل این موفقیت در استان است وی از تلاش‌های مدیریت و کارکنان آموزش و پرورش در سال ۹۵ تقدیر نمود.

رضایی مدیرشهرستان و دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان در خصوص تشکیل مراکز یادگیری محله‌ای برای همشهریان واتباع و همچنین توزیع بن‌های سواد آموزی سهمیه شهرستان توضیحاتی را ارائه نمود و بیان داشت. برای اولین بار در کشور در یک اقدام خلاقانه برای سواد‌آموزان شهرستان پیک بهاری برای تثبیت آموزش‌های ارائه شهده تهیه که مورد استقبال سواد‌آموزان قرار گرفته است.

رضایی در ادامه به تلاش‌های سه ساله همکاران در جبران بحران کمبود فضاهای آموزشی مدارس شهر سمنان گفت: برای سال جدید تکمیل پروزه‌های نیمه تمام مدارس سطح شهر و استفاده از زمین‌های با کاربری آموزشی با کمک خیرین مدرسه ساز ضروری است.

وی از آمادگی ۸۶ مدرسه با ۵۰۴ کلاس برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: رضایت مسافران با ارائه خدمات مناسب هدف ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش است و تصریح کرد: همکاری شهردداری در اطلاع‌رسانی و هدایت مسافران به این امر کمک خواهد کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان