کسب مقام اول کشوری در بیابان زدایی

اداره بیابانزدایی استان در ارزشیابی صورت گرفته از طرح ها و پروژه های اجرایی که از سوی گروه نظارت و ارزشیابی سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور انجام گرفت مقام اول کشور را کسب نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی ترابی رییس اداره امور بیابان،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : یکی از عمده ترین مسایل مناطق بیابانی فرسایش بادی و عوارض ناشی از آن می باشد که هر ساله خسارت زیادی را به تاسیسات اقتصادی و منابع زیستی وارد می کند به همین علت اجرای طرح های بیابانزدایی در این استان که از نظر مساحت سومین استان کشور می باشد در اولویت قرار دارد.
وی افزود سطح بیابان های استان معادل۵میلیون۲۰۰ هزار هکتار است،که ۷۴/۵سطح کل استان را پوشش می دهد و این اداره تاکنون توانسته است در مناطق بیابانی استان۱۰۰ هزار هکتار تاغزاز دست کاشت ایجاد نماید.
ترابی اظهار داشت: با اشاره به اجرای طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن در ۵۲ هزار هکتار اراضی این استان این طرح توسعه روستائی را در بر خواهد داشت.
وی افزود: این طرح به منظور توانمندسازی جوامع محلی، اشتغالزائی و ارتقای معیشت، تشکیل صندوق های خرد اعتباری با مشارکت جوامع محلی به عنوان پایلوت در جنوب شهرستان دامغان (منطقه سرکویر و کوه زر) در حال اجراست.
علی ترابی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر توسعه روستائی شاهد مقابله با تخریب سرزمین، پدیده بیابان زائی و احیای اراضی بیابانی خواهیم بود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان