کشف ۵۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف ۵۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۵٫۵ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

سرهنگ عبدالله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، از توقیف یک دستگاه کامیون توسط مأموران پلیس آرادان خبر داد که دستگاه‌های ماینر حمل می‌کرد.

وی گفت: مأموران حین پایش خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون حامل ۵۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) که از تهران به مقصد مشهد بارگیری شده بود، را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به هماهنگی با قاضی پرونده و احضار مسؤول باربری مشهد و پیگیری‌های انتظامی و قضایی در این خصوص تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه‌ها را برابر با ۵۵۰ میلیون تومان برآورد کرده‌اند.

به گزارش فارس؛ «بیت کوین» به انگلیسی (Bitcoin) یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه پول است و نوعی پول دیجیتال البته بی‌پشتوانه رسمی یک نهاد خاص محسوب می‌شود. به عبارت دیگر یکی از نتایج ورود اینترنت به جنبه اقتصادی زندگی انسان ایجاد پول الکترونیک و در ادامه ایجاد پول مجازی است.

پول‌های مجازی از نظر انتشار، به ۲ دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند که پول مجازی متمرکز توسط یک گروه مشخص از افراد یا یک سایت مشخص منتشر می‌شود و مبادلات و حسابداری این پول نیز بر عهده این گروه یا سایت است که این سایت یا گروه نقش بانک مرکزی یا مقام پولی را برای این پول ایفا می‌کند و برای این نوع از پول می‌توان به «ریپل» اشاره کرد.

پول مجازی غیرمتمرکز توسط یک گروه یا یک سایت مشخص منتشر نمی‌شود و بستگی به فعالیت افراد و اعضای جامعه مربوطه دارد، همچنین تضمین مبادلات و حسابداری این پول نیز بر عهده اعضای شبکه است، این پول‌ها به شکل کدهای رمزی وجود دارند و منتشر می‌شوند به همین دلیل به آن‌ها پول رمزی نیز می‌گویند که مهم‌ترین مثال این پول، بیت کوین است.

بیت کوین پول مجازی غیرمتمرکزی است که قابلیت مبادله با دیگر پول‌ها و خرید کالا و خدمات حقیقی را دارد اما نکته قابل توجه آن است که حجم بیت کوینی که منتشر می‌شود محدود است و در نهایت به ۲۱ میلیون بیت کوین می‌رسد که تا به امروز ۱۵ میلیون آن وارد سیستم گردش مالی شده و با استفاده از محاسبات می‌توان پیش‌بینی کرد که انتشار مقادیر باقیمانده بیت کوین تا سال ۲۰۴۰ طول می‌کشد.