کمپین خرید کالای ایرانی خودباوری ملی را تقویت می‌کند

معاون فرهنگی دانشگاه تهران، با تحسین خبرگزاری جمهوری اسلامی برای راه‌اندازی کمپین خرید کالای ایرانی، تصریح کرد، این اقدام سبب تقویت خودباوری ملی می‌شود.

مجید سرسنگی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: راه اندازی کمپین خرید کالای ایرانی، اقدامی ارزشمند، مناسب و مطلوب است.

وی گفت: بحث خرید کالای ایرانی را از چندین بعد می‌توان ارزیابی کرد، به گونه‌ای که در بعد اقتصادی، وقتی کالای ساخت کشور را می‌خریم در واقع از تولیدکنندگان ایرانی حمایت می‌کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: این حمایت سبب افزایش رشد اقتصادی و نیز ثروت در بین خانواده‌های ایرانی می‌شود.

وی ادامه داد: هنگامی که خرید کالای ایرانی در دستور کار مردم باشد به طور حتم سبب افزایش خلاقیت تولیدکنندگان می‌شود؛ همچنین این امر سبب می‌شود تا تولیدکنندگان هر چه بیشتر به سمت افزایش کیفیت تولیدات خود گام بردارند.

سرسنگی با بیان اینکه استقبال مردم از کالای ایرانی آرزوی تمام تولیدکنندگان است، یادآور شد: کمپین خرید کالای ایرانی علاوه بر ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره دارای بعد فرهنگی و روانی نیز هست که به نظرم مهمتر از سایر مولفه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: این کمپین از نظر بعد فرهنگی و روانی سبب تقویت خودباوری ملی می‌شود و به شهروندان این روحیه را می‌دهد که می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین راه اندازی کمپین خرید کالای ایرانی را رویکردی بسیار جامع و درخشان به اقتصاد مقاومتی دانست.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را با هدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، از این هفته آغاز کرده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان