کم‌ و پربارش‌ترین مناطق استان سمنان

به گزارش ایسنا، فریده علاءالدین، کارشناس آمار هواشناسی استان میانگین بارش‌های استان در سال آبی جاری را ۲۵٫۳میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریبا نصف شده است.

فریده علاءالدین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون در مجموع ۲۵٫۳ میلی‌متر بارندگی در سطح استان سمنان ثبت شده و این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال آبی پیش از این ۴۵٫۳ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه بارندگی های امسال در مقایسه با بارندگی‌های بلندمدت تقریبا متعادل بوده اضافه کرد: میزان بارش های در سه ماهه اول سال آبی جاری استان نسبت به بلندمدت که حدود ۲۷٫۱ میلی‌متر بوده تقریبا متعادل بوده است.

کارشناس آمار هواشناسی استان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص پیش‌بینی سازمان از بارندگی‌های سالانه در سال زراعی پیش رو خاطرنشان کرد: انتظار داریم که در سال زراعی امسال در مجموع ۱۲۰٫۷میلیمتر بارندگی در استان داشته باشیم که در سه ماهه نخست ۲۵٫۳میلیمتر آن محقق شده است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص فراوانی بارندگی‌ها در شهرستان‌های استان گفت: شهرستان مهدیشهر در سال آبی جاری با ۸۶٫۸میلیمتر بیشترین بارندگی را در سطح استان سمنان داشته و شهرستان شاهرود با ۱۴٫۲میلمتر در این سه ماهه کمترین بارش را در استان تجربه کرده است.

این کارشناس هواشناسی استان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که در این سه ماهه وضعیت بارش‌ها در شرق استان چندان مناسب نبوده اما در مناطق مرکزی تقریبا متعادل و خوشبختانه بارندگی‌ها در مناطق غربی و شمالی استان بهتر بوده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان